InstaCover: InsurTech startup mění pravidla hry při sjednání autopojištění  


			InstaCover: InsurTech startup mění pravidla hry při sjednání autopojištění  

Pojišťovnám šetří desítky procent nákladů na vznik autopojištění, klienti jsou překvapeni zásadním zjednodušením při zajištění fotodokumentace a zahraniční inovátoři na konferenci ve Vídni staví český insurtech nápad na nejvyšší příčku prestižní Startup Award.

To je v jedné větě stručný popis plzeňského startupu InstaCover, který vede Jana Lopatová. Kormidlo úspěšného hráče na poli inovativních AI řešení pro pojišťovnictví převzala po dvojici Brožík – Hicl. Tihle dva začínali v leadershipu v dnes již exitovaném startupu Socialbakers (nyní Emplifi), pokračovali přes fintech obor v zahraničí až k založení vlastních startupů.www.instacover.ai 1

David Brožík a Jan Hicl, co-founders InstaCover, nadšenci do inovací a energetické udržitelnosti

Když jim osud postavil do cesty autobus, a to doslova, poprvé na vlastní plechy poznali oblast pojišťovnictví. Rozhodli se hledat možnosti, jak inovace, které jsou oběma životní vášní, dostat do pojišťoven ve větším měřítku, avšak jednoduše a efektivně.

„Na začátku jsme měli vizi, že chceme pomocí technologií inovovat proces po nehodě, ale nakonec jsme se na to vrhli tak říkajíc od píky, tedy od sjednání autopojištění,” říká Jan Hicl, co-founder InstaCover. Nebýt tedy střetu s autobusem, nejspíš se tehdy pustili do úplně jiné oblasti.

Celá inovace spočívá ve využití umělé inteligence, která zefektivní proces získání fotodokumentace pro sjednání pojištění vozidla. Co dříve mohlo trvat hodiny i dny je nyní v průměru za 7 minut hotové, bez nutnosti jakékoliv asistence ze strany zaměstnanců pojišťovny. Jejich kapacity pak mohou být využity pro řešení individuálních nestandardních případů.

„Nechtěli jsme jít cestou malých klientů, od začátku jsme věděli, že cílíme na velké hráče, aby z našeho řešení mohlo benefitovat co nejvíce koncových uživatelů,” říká Hicl.

Řešení InstaCover využívá v Česku více než 53 % trhu s autopojištěním. Mezi klienty, kteří tak mají díky implementaci AI do procesů náskok nad konkurencí, jsou například Generali Česká pojišťovna, Kooperativa, Direct či ČPP aj. 

„Dovedli jsme InstaCover do bodu, kde jsme si byli jistí, že perfektně plní svou roli. V tu chvíli bylo potřeba předat řízení někomu, kdo bude naše myšlenky posouvat kupředu, a to nejen v České republice, ale i v zahraničí. S Janou se známe dlouhé roky, s jejím příchodem do vedení a kooperací se stávajícím CTO Michalem Tichým se náš startup posunul zas o několik levelů výš. Aniž by klienti změnu jakkoliv ucítili,“ doplňuje druhý ze zakladatelů David Brožík.

www.instacover.ai 2

Jana Lopatová, CEO InstaCover

„Stahování aplikace, kterou použijete jednou? Ne, díky. Nechte si volnou paměť v telefonu pro zábavu,” říká Jana Lopatová.

Zmíněný koncový uživatel však se samotným názvem InstaCover pravděpodobně do styku vůbec nepřijde. „Samozřejmostí je zcela neviditelná integrace do stávajících systémů pojišťoven, vše ladíme přesně podle vizuální identity klienta. Záleží nám na tom, aby celý systém pracoval zcela v symbióze s firemní kulturou. Ve chvíli, kdy si potřebuji sjednat autopojištění, to poslední, co chci, je stahovat aplikaci, kterou s velkou pravděpodobností použiji jednou, dvakrát. Tomu jsme se chtěli vyvarovat, proto samotná práce s InstaCover začíná jednoduchým kliknutím na odkaz z SMS a dál už Vás systém přesně naviguje, co máte fotit. Nečekají Vás žádné záludnosti, vše je tak intuitivní, že to zvládne i malé dítě. Zároveň nepotřebujete ani nejnovější a nejnabušenější model telefonu zvučných značek, vše bez problémů funguje na běžném smartphonu,“ dodává Jana Lopatová.

Reálné výsledky jako vysvědčení

Kromě významného snížení nákladů na sjednání autopojištění (často téměř o 91 %) a bezchybného zajištění fotodokumentace vozidla bez nutnosti zásahu lidského faktoru v tomto procesu, začíná být patrný i pokles pojistných podvodů. Jak to spolu souvisí? Jednoduše případný pachatel ví, že fotodokumentace je natolik přesná, že odhalení fraudu by bylo velmi snadné. Umělá inteligence navíc již na vstupu zjistí, zda jsou fotografie vozidla opravdu reálné.

Individuální přístup – ano, ale jen tam, kde je žádoucí

Dnes je individuální přístup ke klientovi pojišťovny alfou i omegou úspěchu. Na druhou stranu v době, kdy každý z nás nosí v kapse chytrý telefon, neočekáváme přehnaně individuální přístup v tom, že za námi osobně vyrazí někdo z pojišťovny. Ať už z pohledu úspory lidských kapacit, tak s ohledem na uhlíkovou stopu, v takovém případě vyslání pracovníka nedává smysl. Naopak může být takový člověk využit tam, kde je individuální přístup potřeba.

Michal Tichý, CTO InstaCover 2023Michal Tichý, CTO InstaCover

A když jsme u toho vysvědčení – ještě jedno ze zahraničí

„Snažíme se neplout pouze na českých vodách, ale inspirujeme se i v zahraničí, kde byl o InstaCover značný zájem. Před začátkem letních prázdnin jsme se zúčastnili mezinárodní konference #MOI2023 Magic of Innovation ve Vídni, kde jsme získali prestižní ocenění Startup award 2023 a vystoupali tak na pomyslnou nejvyšší příčku inovátorské bedny,” popisuje týmový úspěch CTO Michal Tichý.

Zahraniční pojišťovny prahnou po inovacích

Po úspěšném představení InstaCoveru ve Vídni a následné účasti na konferenci Insurance Innovators Munich se startupu sídlícímu na soutoku 4 řek ozývají zástupci zahraničních pojišťoven, které inovativní řešení detailněji zajímá. Přípravy plánované expanze na zahraniční trhy tedy nabraly na obrátkách.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články