Jak jednoduše vyřešit škodu na majetku? Allianz připravila návodné desatero


			Jak jednoduše vyřešit škodu na majetku? Allianz připravila návodné desatero

Pojistná událost není nic příjemného. Cílem Allianz proto je, aby řešení škodních událostí co nejvíce ulehčila. Pro pojišťovnu je důležité, aby byli její klienti s průběhem i výsledkem likvidace maximálně spokojeni. Na co si tedy dát pozor? A jak předejít zbytečným potížím? To poradí následující desatero.

1. Zabraňte rozšiřování škody.

S řešením urgentních stavů může pomoci asistenční služba Allianz na čísle +420 241 170 000 volba 0.

2. Volejte Policii ČR.

Například pokud dojde ke krádeži, loupeži, loupežnému přepadení nebo poškození věcí vandalem. U pojištění odpovědnosti v případě, že bylo při cyklistice poškozeno vozidlo, či pokud došlo ke spáchání trestného činu.


Mohlo by vás zajímat: ČKP: Počet pojištěných vozidel se blíží 9 milionům


3. Před nahlášením škody si v pojistné smlouvě ověřte rozsah pojistného krytí. Zkontrolujte, zda je škoda kryta pojistnou smlouvou.

Záleží na obsahu pojistné smlouvy a zvolené variantě pojištění. Aby mohla pojišťovna poskytnout pojistné plnění, musí škoda na pojištěném majetku odpovídat pojistným nebezpečím uvedeným v pojistné smlouvě. Např. záplava, povodeň, požár apod. Allianz nechce své klienty zklamat informací, že celou likvidací prošli a podklady dokládali zbytečně. Pokud tedy mají pochybnosti, pracovníci Allianz jim rádi poradí a doporučí, jak postupovat.

4. Škodu řádně zdokumentujte.

Pokud dojde ke škodě, měla by být vyfocena poškozená věc, prostor a příčina škody (např. spadlý strom, prasklé potrubí). Kromě detailu poškození je dobré vyfotit také celkový pohled na poškozený předmět či budovu. Pokud je za vznik škody odpovědná jiná osoba, je zapotřebí zjistit informace o případném viníkovi (např. identifikační údaje). Ve většině případů pak není nutná fyzická prohlídka a již na základě dokumentace může Allianz škodu ohodnotit.


Mohlo by vás zajímat: Vybrané změny dle nového zákona o znalcích


5. Škodu nahlaste co nejdříve po jejím vzniku.

Pozdní nahlášení škody může zkomplikovat šetření. Škoda nemusí být prokázána, což může mít za následek snížení či neposkytnutí pojistného plnění. Škodu je dobré oznámit ideálně do 24 hodin od jejího vzniku. Pojistnou událost lze nahlásit nejlépe na webu www.allianz.cz/hlaseni, anebo telefonicky na +420 241 170 000.

6. Sledujte škodu on-line.

Allianz patří mezi digitální pojišťovny a stav škody jde sledovat on-line. Po jejím nahlášení je klientovi zaslán odkaz do e-mailu nebo prostřednictvím SMS dle jeho volby při hlášení škody. Dozví se, v jakém stavu je škoda a co je zapotřebí dodat.

7. Dbejte pokynů Allianz.

Jakmile od klientů bude pojišťovna potřebovat další dokumenty nebo informace, zašle znovu e-mail nebo SMS s odkazem, pod kterým lze vyžádané dokumenty nahrát. Obvykle to stačí a likvidace škody proběhne na dálku bez telefonického nebo osobního kontaktu. Přesto se v případě pochybností mohou klienti obrátit na zaměstnance na kontaktním centru, kteří mají s řešením škod bohaté zkušenosti.


Mohlo by vás zajímat: Počty poradců 2021: Exkluzivní přehled


8. Spoluúčast a limity pojistného plnění či pojistné částky.

Během likvidace se ověřují nastavené podmínky smlouvy a v závěrečném dopise jsou uvedeny veškeré smluvní spoluúčasti nebo limity, které ponižují úhradu pojistného plnění. Ve výpočtu je tak jasně patrné, jaká část náhrady škody je kryta pojištěním a do jaké míry se bude podílet na škodě klient.

9. Škoda může být odložena bez nároku na pojistné plnění.

Ačkoliv se Allianz snaží poskytovat co nejširší pojistné krytí, tak pojištění nekryje veškeré škody, které se mohou stát. Je zapotřebí počítat s tím, že o výsledku pojistné události může klienta informovat jen a pouze likvidátor, a to na základě doložených dokumentů a závěru z provedeného šetření.


Mohlo by vás zajímat: Lukáš Kovanda: Co nás v roce 2022 čeká a nemine v ekonomice?


10. Vynakládejte jen takové náklady, které byste hradili sami.

Pojišťovna může akceptovat pouze obvyklé, odůvodněné a účelně vynaložené náklady. Pojišťovna uhradí tedy přiměřené náklady na opravu majetku nebo náklady na znovupořízení nové věci stejného druhu, kvality a technických parametrů. Může se totiž stát, že některé náklady nebudou předmětem pojistného plnění a budou si jej pak klienti muset hradit sami.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články