„Kvůli požadavkům zajistitelů to stoprocentně nešlo a několik cestovek jsme bohužel odmítnout museli,“ vysvětluje obchodní ředitel Slavia pojišťovny Zbyněk Veselý. Tyto kanceláře pak většinou změnily svůj model a staly se z nich cestovní agentury. Ačkoliv nám nové podmínky od zajistitelů takřka znemožňovaly uzavírat smlouvy se zcela novými cestovními kancelářemi, ve velmi individuálních případech jsme jim vyhovět dokázali, většinou společně s nějakou další pojišťovnou,“ říká Veselý.
Mohlo by vás zajímat: Počty poradců 2021: Exkluzivní přehled
Ke změnám docházelo i při pojistných limitech. Záleželo mimo jiné také na tom, jaké měly představy o letošní sezóně a v jakém konkrétním segmentu cestovního ruchu působí. I zde jsou totiž značné rozdíly.
„Některé cestovky vozí turisty pouze do zahraničí, jiné zase třeba jenom ze zahraničí do České republiky. Roli však hraje i to, že se zabývají organizováním specifických zájezdů. Někteří se specializují pouze na určité aktivity, třeba na golf anebo se soustředí výhradně na netradiční destinace, například na Aljašku. Jiní zase podnikají jenom po Evropě a podobně,“ dodává Zbyněk Veselý.
Mohlo by vás zajímat: Whistleblowing se blíží. Na co se připravit?
A tak i do letošního roku vstoupily některé cestovní kanceláře s vyššími limity pojištění, protože se jim i v covidovém roce velmi dařilo. Profitovaly na tom, že organizovaly zájezdy do zemí, kam by s nimi za normálních okolností tolik turistů nejezdilo. Kvůli tomu, že okolní země byly zrovna „zavřené“, se jim totiž počty zájemců do jejich destinací mnohonásobně zvýšily.
Komentáře
Přidat komentář