Slavia pojišťovna kryje pro letošek pojištění úpadku téměř padesátce cestovek


			Slavia pojišťovna kryje pro letošek pojištění úpadku téměř padesátce cestovek

Pojištění cestovních kanceláří proti krachu kvůli vyšším sazbám zajistitelů pro letošek zdražilo. Obnova těchto pojistek tak nebyla jednoduchá ani pro cestovky, ani pro pojišťovny. Problémy ale nehlásí úplně všichni. Některým cestovním kancelářím se naopak i v covidovém roce dařilo, takže pro letošek zvedly své limity pojištění. Slavia pojišťovna do letošního roku vstoupila se 46 cestovními kancelářemi, kterým kryje riziko úpadku. Ještě před koncem roku obnovila smlouvy osmnácti cestovkám. Všem zájemců z řad oblasti cestovního ruchu ale přesto vyhovět nemohla. 

„Kvůli požadavkům zajistitelů to stoprocentně nešlo a několik cestovek jsme bohužel odmítnout museli,“ vysvětluje obchodní ředitel Slavia pojišťovny Zbyněk Veselý. Tyto kanceláře pak většinou změnily svůj model a staly se z nich cestovní agentury. Ačkoliv nám nové podmínky od zajistitelů takřka znemožňovaly uzavírat smlouvy se zcela novými cestovními kancelářemi, ve velmi individuálních případech jsme jim vyhovět dokázali, většinou společně s nějakou další pojišťovnou,“ říká Veselý.


Mohlo by vás zajímat: Počty poradců 2021: Exkluzivní přehled


Ke změnám docházelo i při pojistných limitech. Záleželo mimo jiné také na tom, jaké měly představy o letošní sezóně a v jakém konkrétním segmentu cestovního ruchu působí. I zde jsou totiž značné rozdíly.
„Některé cestovky vozí turisty pouze do zahraničí, jiné zase třeba jenom ze zahraničí do České republiky. Roli však hraje i to, že se zabývají organizováním specifických zájezdů. Někteří se specializují pouze na určité aktivity, třeba na golf anebo se soustředí výhradně na netradiční destinace, například na Aljašku. Jiní zase podnikají jenom po Evropě a podobně,“ dodává Zbyněk Veselý.


Mohlo by vás zajímat: Whistleblowing se blíží. Na co se připravit?


A tak i do letošního roku vstoupily některé cestovní kanceláře s vyššími limity pojištění, protože se jim i v covidovém roce velmi dařilo. Profitovaly na tom, že organizovaly zájezdy do zemí, kam by s nimi za normálních okolností tolik turistů nejezdilo. Kvůli tomu, že okolní země byly zrovna „zavřené“, se jim totiž počty zájemců do jejich destinací mnohonásobně zvýšily.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články