Společnost Modul Servis úspěšně prošla kontrolou ČNB po zavedení ZDPZ


			Společnost Modul Servis úspěšně prošla kontrolou ČNB po zavedení ZDPZ
25.6.2019 Tiskové zprávy

I kdyby čtenářům oPojištění.cz název společnosti Modul Servis nic neříkal, tak vězte, že rozhodně není nováčkem na českém trhu. Modul Servis byl založen v Plzni již v roce 2003. Společnost vystupuje na trhu především jako pojišťovací makléř, ale dnes jsou její aktivity mnohem širší. Pojištění stále zůstává jedním ze tří hlavních pilířů aktivit Modul Servisu. Další dva pilíře jsou právní služby v oblasti pojištění a IT služby, kdy má společnost vlastní tým vývojářů, kteří vyvíjejí aplikace se zaměřením především na pojišťovací a finanční trh.

Jedním z dalších důvodů, proč o Modul Servisu neslyšíte tak často, je fakt, že společnost nejde cestou masové propagace, ale zaměřuje se především na užší skupiny klientů s důrazem na kvalitu, nikoliv kvantitu.

Jak říká jednatel společnosti, Vladimír Beneš: „Chceme klientům poskládat pojištění vždy tak, aby chápali jeho smysl stejně, jako ho chápeme my. Pro nás je to způsob, jak klidněji spát, jak zabezpečit svůj život, naši rodinu nebo naše podnikání před nenadálými událostmi.“

Stejně tak společnost klade důraz na profesionalitu svých zaměstnanců. „Naše lidi vedeme k tomu, aby se stále vzdělávali, měli přehled o nových produktech a uměli vše jednoduše a srozumitelně vysvětlit," dodává Vladimír Beneš. A možná i díky tomu se Modul Servisu na trhu daří a patří k největším pojišťovacím makléřům v Česku.


Mohlo by vás zajímat: Varování ČNB: Pozor na distribuci produktů IŽP s rizikovými prvky!


Úspěšná kontrola ČNB

Na počátku roku 2019 proběhla v Modul Servisu hloubková kontrola České národní banky. Kontrola byla o to náročnější, že byla ohlášena nedlouho poté, co vešel v platnost nový zákon o distribuci pojištění a zajištění, který kladl velké nároky na změnu procesů uvnitř firmy a také směrem ke spolupracujícím pojišťovacím zprostředkovatelům.

Kontrola ČNB se zaměřila na celé spektrum činností společnosti a svým rozsahem výrazně předčila minulou kontrolu, která proběhla před pěti lety. Činností a procesů, které byly kontrolovány, bylo velmi mnoho. Mimo jiné byl kontrolován způsob, jakým Modul Servis eviduje své zprostředkovatele, jaké dokumenty od nich sbírá a zda obsahují všechny potřebné náležitosti. Dále to byl například způsob, jakým jsou vyplňovány záznamy z jednání, jaké dokumenty jsou předávány klientovi společně s nabídkou a následně při sjednání smlouvy.


Mohlo by vás zajímat: GDV: Vzorové pojistné podmínky pro kybernetické pojištění


Obsahem kontroly byl také způsob komunikace s klienty včetně marketingových náležitostí, jako jsou propagační materiály či webové stránky společnosti. Kontroloři také důkladně zkoumali interní směrnice společnosti, jejich faktické dodržování a také zda jsou v souladu s platnou legislativou, a to samozřejmě především s novým zákonem o distribuci pojištění a zajištění. V neposlední řadě byly například analyzovány pohyby na bankovních účtech společnosti.

Výsledek kontroly byl pro Modul Servis, jeho klienty i obchodní partnery potěšující, neboť Česká národní banka neobjevila žádné pochybení, a neudělila tak ani žádnou pokutu. Takovýto výsledek kontroly stojí za zmínku zejména proto, že na českém pojišťovacím trhu rozhodně není standardem, a to obzvlášť takto krátce po zavedení nového zákona, kdy společnosti v pojišťovnictví bojují s množstvím papírování a změn procesů a kdy se může poměrně jednoduše stát jakákoliv chyba.

Zdroj: Modul Servis

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články