Klesnou ceny autonomních aut opravdu tak dramaticky?


			Klesnou ceny autonomních aut opravdu tak dramaticky?

Kevin Clark, CEO americké firmy Delphi Automotive Plc (aktuálně mění název na Aptiv Inc.) předpovídá snížení nákladů na samořiditelná auta o více než 90 % na přibližně 5 000 USD do roku 2025! Kromě toho má ambice pomoci automobilkám přetvořit proces vývoje aut a více vytěžit z dat, která generují autonomní elektrovozy.

Svůj záměr sdělil Kevin Clark při prosincovém vstupu firmy Aptiv na newyorskou burzu. Ta se hodlá soustředit právě na samořiditelné a jiné technologie.

Zatímco současné odhady nákladů na vývoj jednotky samořiditelného hardware a software se pohybují od 70 000 do 150 000 USD, očekává Kevin Clark dynamický propad do roku 2025 díky technologickému vývoji a vyšším objemům produkce až na úroveň 5 000 USD.


Mohlo by vás zajímat: Allianz-SP: Kľúčom k úspechu je digitalizácia


Za jednu z největších příležitostí pro razantní snížení nákladů vidí Clark možnost, že vývojáři aut ve spolupráci se subjekty, jako jsou právě Aptiv, začnou redesignovat jejich základní podvozky vozidel tak, aby mohly nést také elektromotory, baterie a samořiditelné senzory. Podle Clarka už probíhají některé úkony optimalizace ve spolupráci se zákazníky. Předělané podvozky budou mít méně dílů, ale mnohem více software, více komunikačních prvků s vyšší kapacitou a pokročilé bezpečnostní systémy.

„Pokud se dívám vstříc do budoucna za nějakých pět až deset let, podle množství software v autě i komplexity samořiditelných a informačních systémů je nezbytné vymyslet základní architekturu auta zcela jinak,“ zdůrazňuje Kevin Clark.

Delphi loni na podzim koupila start-up zaměřený na autonomní řízení Tonomy za 450 milionů USD. Clark potvrzuje, že neustále hledá příležitosti k posílení strategické pozice firmy. Společnost bude i nadále investovat do firem zaměřených na sběr dat a jejich analýzu, aby mohla asistovat výrobcům při akceleraci vývoje produktů, snižování nákladů na záruky a těžit z dat, a to vše novými dosud nepoužívanými způsoby.


Mohlo by vás zajímat: Požár aut v Liverpoolu. Plnění ve výši 20 mil. liber


Dosavadní vysoké náklady na samořiditelná systémy stále odrazují individuální zákazníky od toho, aby si je nechali instalovat do aut. Clark neočekává zásadní obrat do roku 2025. „Lepšího přijetí a většího zásahu na komerčním trhu se dočkáme, až lidé pocítí ekonomické pobídky. Přitom flotiloví správci jsou v lepší pozici, aby absorbovali tato náklady než tradiční výrobci aut.“

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články