Data ze škod, která měla Nationwide Agency Forward k dispozici, ovšem vypovídají o něčem jiném. Škody způsobené kybernetickými útoky se pohybují v rozmezí od 15 do 25 tisíc USD. K tomu je zapotřebí připočíst další výdaje na obnovu procesů, dále škody v oblasti reputace firmy a potenciální právní dopady. Průměrný čas na zotavení podnikání po útoku je 279 dnů.
Mohlo by vás zajímat: Nová posila pro SATUM. Na pozici chief sales officer přichází Jiří Havrlant
„Menší podnikatelé jsou znepokojeni nárůstem kybernetické kriminality, která vzrostla od začátku pandemie o 15 %, jenže bohužel nejsou schopni rozpoznat velikost škod z takového ataku na jejich firmy a živobytí,“ konstatoval Peter McMurtie, prezident obchodní divize ve společnosti Nationwide Agency Forward. „Pro obchodníky se nyní otevírají široké příležitosti zabojovat s některými takovými obecnými mylnými představami spojenými s efekty kybernetických útoků, a také otevřeně poukazovat na to, že nejde jen o dodatečné náklady. Protože v sázce není nic menšího než pověst podniku.“
Podle výsledků studie je bezmála polovina vlastníků malých firem připravena podle svých slov předcházet kybernetickému útoku na jejich podnikání. Jen 56 % malých podnikatelů uvedlo, že nabízejí trénink kybernetické bezpečnosti alespoň jednou ročně, a méně než 25 % vlastníků malých firem rozesílá pravidelně testovací „škodlivé“ phishing e-maily svým zaměstnancům.
Analýza rovněž přinesla výsledek, že 70 % obchodníků konstatovalo, že jejich klienti se obávají kybernetického útoku, ale jen méně než polovina z nich pravidelně diskutuje o kybernetické bezpečnosti se zákazníky. To vše v situaci, kdy zejména mnozí malí podnikatelé významně podceňují dopady takového napadení.
Mohlo by vás zajímat: ČAP Insurance talk: U mikrofonu Lucie Urválková
Nedostatečné znalosti ve vztahu k dostupnosti kyberpojištění mohou být na pozadí poznatku, že jen 28 % oslovených z malých firem má sjednáno kybernetické pojištění, zatímco u středního segmentu je podíl pojištěných 71 %. I když malé podniky byly shledány jako subjekty mající méně pravděpodobně kybernetické krytí, společnost Nationwide současně sdělila, že studie prokazuje, že mají v naprosté většině zájem dozvědět se a naučit se v této oblasti více, a také o tom, co právě jim může nabídnout smlouva o kyberpojištění. Zároveň respondenti odpovídají, že jakmile se poučí o zdrojích a produktech kybernetického pojištění, budou chtít pro své podnikání odpovídající smlouvu sjednat.
Komentáře
Přidat komentář