USA: Malé firmy podceňují náklady a čas na zotavení po kyberútoku


			USA: Malé firmy podceňují náklady a čas na zotavení po kyberútoku

Aktuální studie ze září tohoto roku uskutečněná společností Nationwide Agency Forward ukázala, že 40 % majitelů malých podniků očekává, že pokud se jejich firma stane cílem kybernetického útoku, náklady na ozdravění vyjdou na méně než tisíc dolarů. Dalších 60 % respondentů si myslí, že dát vše do pořádku by netrvalo déle než tři měsíce.

Data ze škod, která měla Nationwide Agency Forward k dispozici, ovšem vypovídají o něčem jiném. Škody způsobené kybernetickými útoky se pohybují v rozmezí od 15 do 25 tisíc USD. K tomu je zapotřebí připočíst další výdaje na obnovu procesů, dále škody v oblasti reputace firmy a potenciální právní dopady. Průměrný čas na zotavení podnikání po útoku je 279 dnů.


Mohlo by vás zajímat: Nová posila pro SATUM. Na pozici chief sales officer přichází Jiří Havrlant


„Menší podnikatelé jsou znepokojeni nárůstem kybernetické kriminality, která vzrostla od začátku pandemie o 15 %, jenže bohužel nejsou schopni rozpoznat velikost škod z takového ataku na jejich firmy a živobytí,“ konstatoval Peter McMurtie, prezident obchodní divize ve společnosti Nationwide Agency Forward. „Pro obchodníky se nyní otevírají široké příležitosti zabojovat s některými takovými obecnými mylnými představami spojenými s efekty kybernetických útoků, a také otevřeně poukazovat na to, že nejde jen o dodatečné náklady. Protože v sázce není nic menšího než pověst podniku.“

Podle výsledků studie je bezmála polovina vlastníků malých firem připravena podle svých slov předcházet kybernetickému útoku na jejich podnikání. Jen 56 % malých podnikatelů uvedlo, že nabízejí trénink kybernetické bezpečnosti alespoň jednou ročně, a méně než 25 % vlastníků malých firem rozesílá pravidelně testovací „škodlivé“ phishing e-maily svým zaměstnancům.

Analýza rovněž přinesla výsledek, že 70 % obchodníků konstatovalo, že jejich klienti se obávají kybernetického útoku, ale jen méně než polovina z nich pravidelně diskutuje o kybernetické bezpečnosti se zákazníky. To vše v situaci, kdy zejména mnozí malí podnikatelé významně podceňují dopady takového napadení.


Mohlo by vás zajímat: ČAP Insurance talk: U mikrofonu Lucie Urválková


Nedostatečné znalosti ve vztahu k dostupnosti kyberpojištění mohou být na pozadí poznatku, že jen 28 % oslovených z malých firem má sjednáno kybernetické pojištění, zatímco u středního segmentu je podíl pojištěných 71 %. I když malé podniky byly shledány jako subjekty mající méně pravděpodobně kybernetické krytí, společnost Nationwide současně sdělila, že studie prokazuje, že mají v naprosté většině zájem dozvědět se a naučit se v této oblasti více, a také o tom, co právě jim může nabídnout smlouva o kyberpojištění. Zároveň respondenti odpovídají, že jakmile se poučí o zdrojích a produktech kybernetického pojištění, budou chtít pro své podnikání odpovídající smlouvu sjednat.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články