Podle posledních statistik ČAP a ČKP jsou začínající řidiči jednou z nejrizikovějších skupin, co se týče možnosti způsobení dopravní nehody a tedy škodní události. Při procentním vyjádření jsou nejrizikovější právě začínající řidiči mezi 20 a 25 rokem života. Pojišťovny jim proto automaticky zvyšují průměrnou cenu POV. Ta se letos vyšplhala až na 4634 Kč.
Ve Velké Británii je křivka rizika tohoto segmentu obdobná a pojišťovna Admiral, se rozhodla, že nechce již všechny mladé řidiče házet do jednoho pytle. Rozhodla se proto, že využije sociální sítě Facebook, pro změření rizik klienta.
Vše se samozřejmě děje se souhlasem klienta. Pokud má mladý řidič zájem o slevu na autopojištění, která může dosáhnout až 15 %, dá pojišťovně svolení, provést analýzu jeho facebookového profilu. Z něj na základě mnoha aspektu vytvoří specializovaný software psychologický profil klienta a podle výsledku se pojišťovna rozhodne, zda slevu dostane. Pokud profil klienta napoví, že se jedná o impulzivního a příliš sebejistého řidiče, bude mu nabídnuta běžná cena.
„Chtěli bychom si být jistí, že opatrní řidiči nebudou penalizováni svým věkem a dostanou i tak lepší cenu. Proto se podíváme na jejich Facebook profil, který nám pomůže lépe pochopit, jaký typ řidiče jsou,“ uvádí Admiral na oficiálních stránkách.
Podle pojišťovny Admiral je prokázaná souvislost mezi osobností člověka a tím jakým stylem řídí. „Naše technologie nám dokáže tyto souvislosti odhalit a dát do kontextu,“ uvádí.
Software projde posledních 6 měsíců facebookové aktivity klienta, jeho „lajky“, zvyky, jestli píše krátké či dlouhé věty, seznam jeho přátel, to zda při setkávání s přáteli určuje přesně čas a místo schůzky. Software také detekuje znaky přílišné sebejistoty, například na základě četnosti používání slovíček jako „vždy“ a „nikdy“.
Pokud psychologický profil nedopadne dobře, čerstvý řidič nebude trestán, ale zaplatí stejné pojištění jako ten, který do experimentu nevstoupí. Čerstvý řidič tedy může být leda zvýhodněn.
Nechali byste se otestovat?
Komentáře
Přidat komentářProč ne
Ano, vyzkoušel bych si tento test. Člověk by měl mít zpětnou vazbu, jak jej vnímá jeho okolí, případně proto, aby se mohl zabývat svoji nápravou, změnil svoje negativní návyky na pozitivní. Nikdy není pozdě. A pokud jde o čerstvé řidiče, tak většina z nich se chová tak, jak byly vychováni doma, rodiči. Co odpozorovali od svých rodičů, jejich reakce, chování se v provozu a jiné. Už v autoškole bych zavedl tyto psychologické profily, aby s nimi mohl lektor pracovat a zaměřit se na slabiny frekventanta, proč ne?