Loni zaznamenala tato událost, lemovaná různými slevami a akčními nabídkami, jen za první hodinu obrat ve výši téměř 10 miliard dolarů. A Singles Day se stal celosvětově největší prodejní událostí v on-line nakupování a trumfnul dokonce i americký Black Friday.
Úspěch celé akce spočívá i v tom, že se o něj zasloužily rozhodující měrou i pojišťovny. Například pojištění vrácení zboží poškozeného při přepravě přidává jak kupujícím, tak prodávajícím jistotu pro případ škody. Jen v roce 2018 nabídlo celkem 13 pojišťoven na 70 různých tarifů u sedmi druhů pojištění cíleně jen pro Singles Day.
Podle deníku Security Daily umístili velcí etablovaní pojistitelé, jako jsou PICC, Pacific Financial Service, majetková divize společnosti China Life a další, všechny své produkty na platformu Ant Financial Service, což je dceřinka Alibaby. Při procesu nákupu se zákazníkovi objevila také nabídka na vhodné pojištění.
Mohlo by vás zajímat: Slovensko: Od 1. januára došlo k zmene minimálnych limitov pri PZP
Nové je například pojištění vrácení zboží pro zahraniční prodej, jež může sjednat prodávající. Možné je to díky tomu, že Alibaba zřídil v mnoha zemích sklad, takže vrácené zboží může být namísto do Číny posláno přímo do skladu příslušného státu. V takovém případě platí pojišťovna plnění obchodníkovi zúčastněnému na Alibaba platformě.
Stejně tak je i nové pojištění cenové garance. Stanoví-li obchodník do 15 dnů od uskutečněného nákupu nižší cenu stejného zboží, obdrží kupující od pojišťovny příslušný cenový rozdíl. Jen v roce 2018 se rozhodlo podle odhadů na 400 milionů konzumentů a 4 miliony obchodníků pro různá pojištění.
Celkový obrat Singles Day za rok 2018 činil asi 30,7 miliardy USD, zatímco o rok dříve to bylo ještě asi 25 miliard USD. Loňská částka byla více než třikrát vyšší než tradiční americký svátek Den Díkůvzdání. Ještě v roce 2012 byl poměr obratů za obě události vyrovnaný, pak ale začala stoupat hvězda Singles Day prudce vzhůru.
Komentáře
Přidat komentář