Unikátní predikce: Zákazník na prvním místě


			Unikátní predikce: Zákazník na prvním místě
29.5.2017 Spektrum, Pojistný trh

Sedmdesát dva procent účastníků vidí v posilování vztahu se zákazníky a ve zlepšování jejich zákaznické zkušenosti velmi nebo extrémně významný trend. V mírném rozporu s tímto faktem může být skutečnost, že dvě třetiny respondentů neuvedlo prémiový zákaznický servis mezi třemi klíčovými faktory k úspěchu. Přečtěte si druhý díl unikátní predikce společnosti Willis Towers Watson.

Co si účastníci průzkumu představují za zaměřením na klienta? Necelá polovina pod tímto heslem vidí především budování a udržování vztahu s klientem, nikoli pouze prodej. Pojišťovny se snaží vnímat klienty individuálně a nabízet jim řešení šitá na míru, a to díky většímu využití pokročilých analýz dat, a tím i lepšímu porozumění svým zákazníkům.


Mohlo by vás zajímat: Unikátní predikce: Jste připraveni na digitální revoluci?


Zajímavé je, že srozumitelnost komunikace (díky většímu používání běžného jazyka) a transparentnost v tvorbě ceny a struktuře nákladů byly viděny jako méně důležité prvky soustředění se na klienta. Zároveň však 80 % účastníků souhlasilo s tvrzením, že pojistníci často nerozumí vlastnostem produktů, které kupují.” Dojde v této oblasti ke změně?

w4

Už jsme zmínili, že vztahy s klienty významně ovlivní i nové technologie, a to v mnoha ohledech. Jejich efektivní používání by mohly vylepšit komunikaci mezi pojišťovnami a klienty, a to zejména s těmi mladými, ke kterým může být pro pojišťovny těžší najít si cestu – 84 % účastníků souhlasilo nebo silně souhlasilo s tvrzením, že „Pojišťovny musí najít nové způsoby, jak přilákat mladé klienty.”

Z výsledků je však také patrná jistá obezřetnost ve využívání nově dostupných technologií a aplikací. Pouze necelá polovina účastníků předpokládá, že budou brzy využívat v běžném provozu telematická zařízení, sociální sítě nebo přístroje ke sledování životního stylu svých klientů.


Mohlo by Vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Kybernetická laxnost a neposypaný chodník


Ještě méně účastníků pak má jasnou představu o tom, v jakých oblastech by tyto technologie mohly být používány – naceňování produktů včetně poskytování slev, likvidaci pojistných událostí nebo odhalování pojistných podvodů. V blízké budoucnosti tak určitě uvidíme další zkoumání potenciálu nových technologií ve vztahu k zákazníkům.

Zdroj: Willis Towers Watson

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články