Automobilky a pojišťovny jsou partneři. Spora o data však trvá


			Automobilky a pojišťovny jsou partneři. Spora o data však trvá
23.2.2023 Zahraničí

Automobilky a pojišťovny jsou tradičně dlouhodobě úzce spojená odvětví. Podle aktuální studie KPMG mezi více než 900 top manažery významných podniků v rámci automotive oborů ze 30 zemí vidí respondenti velký růstový potenciál právě na pojistném trhu. A perspektivu mají podle nich i předplatitelské modely pro klienty.

Podle 90 % účastníků ankety KPMG se výrobci aut mohou úspěšně etablovat na pojistném trhu, ať u v rámci partnerství s pojišťovnou (46 % dotázaných vyjádřilo souhlas), anebo přes prodej dat o řidiči a o vozidle do pojišťovny (44 %). Další možností je podle manažerů předplatitelský model: v budoucnu hodlají prodávat za měsíční poplatek určité služby v oblasti software nebo jiné nabídky, a touto cestou generovat dodatečné příjmy. Podle většiny oslovených řídících pracovníků jde o zcela reálnou možnost. Asi 2 ze 3 respondentů jsou si „velmi“ nebo „extrémně“ jistí, že klienti na takové věci slyší a že by příslušné předplatné zaplatili.


Mohlo by vás zajímat: Martin Podávka: 10 trendů, které propojí roky 2022 a 2023


K dalším výstupům ze studie se řadí fakt, že 82 % účastníků míní, že elektromobily se v nadcházejících 10 letech široce rozvinou i bez subvencí. Víra v to, že parity nákladů mezi spalovacími a elektrickými vozidly lze dosáhnout, nyní stoupá: asi ¾ oslovených manažerů vychází z toho, že auta na elektrický pohon už v roce 2030 nebudou dražší než konvenční vozy (přesně 72 %).

Jako leadera trhu s auty na baterie vidí v současné době oslovení značku Tesla, za kterou se těsně zařadily Audi a BMW. Na čtvrtém místě je Apple – a ten byl ještě před rokem až devátý. Nejednotný je však názor na to, kdo má náskok ohledně nabíjecích stanic. Pětina dotázaných (22 %) je přesvědčena, že firmy zásobující populaci energií mají nejlepší pozici. Po 16 % získaly názory jiných, podle nichž jsou vpředu nezávislí provozovatelé sítí nabíječek, ropné společnosti, anebo výrobci aut a obchodníci s auty.


Mohlo by vás zajímat: Michal Fremr: Vysoká míra odbornosti a profesionality je v naší profesi klíčová


Spor ohledně autodat trvá

Už dlouho sleduje svět spor mezi pojistiteli aut a výrobci aut o data zákazníků. Asi polovina řidičů by byla svolná, aby by jejich data plynula k pojišťovně. Podle aktuální studie provedené v létě 2022 organizací DEKRA míní 4 % respondentů, že by pravděpodobně s takovým sdílením souhlasili. Naopak více než pětina (22 %) to považuje za nepravděpodobné a třetina (32 %) je zatím nerozhodnutá.

Hlavními důvody pro jsou podle ankety úspora práce a času (28, resp. 20 %) proti naopak hovoří z pohledu odmítajících chybějící důvěra v techniku a obavy z chybného přenosu dat (26 %), jakož i pochybnosti ohledně ochrany dat (24 %).

Mezi těmi, kdo doposud přenášení dat do pojišťoven odmítají, by byla asi čtvrtina ochotna své rozhodnutí změnit a souhlasit, pokud by to současně znamenalo podstatnou úsporu na pojistném. Co je podstatná redukce pojistného? Očekávání většiny by bylo více než 100 EUR ročně.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články