Co je nyní důležité při koupi auta: Digitální technologie místo značky a designu


			Co je nyní důležité při koupi auta: Digitální technologie místo značky a designu
22.2.2023 Zahraničí

Podle aktuální studie společnosti Bitkom je při nákupu nového vozu stále méně důležitá značka nebo design, zatímco aktuálně záleží hlavně na digitálním vybavení, jako jsou jízdní asistenti, a také na tom, zda je kokpit auta propojitelný se smartphonem.

To jsou hlavní závěry reprezentativní studie spolkového digitálního svazu Bitkomu mezi 1005 osobami ve věku od 16 let v Německu. Pro 90 % z nich jsou významné při nákupu auta integrované navigační služby (loni pro 87 %), 85 % se zajímá o vybavení jízdními asistenty, jako jsou parkovací asistenti nebo asistenti pro jízdu v zácpě (loni 84 %) a konečně 80 % respondentů chce od nového auta služby na základě zpracování dat z vozidla, jako jsou upozornění a pokyny k opravě (loni 76 %). 7 oslovených z 10 dbá na možnost kompatibility kokpitu v autě s vlastním smartphonem (letos přesně 71 %, 2021: 69 %) a na přístup k internetu (letos 68 %, 2021: 58 %). Necelé dvě třetiny dotázaných účastníků ankety (63 %) si přejí on-line aktualizace pro auto (loni rovněž 63 %).


Mohlo by vás zajímat: Insurance Europe: Indie a zajistný trh… překážky, ale i nadějné vyhlídky


Naproti tomu ztrácí meziročně jiné atributy. Snížil se zájem respondentů o design vozidla (letos 68 % versus 75 % v loňské anketě) a o jeho značku (59 % versus 65 %). „Většina zákazníků očekává, že jejich nové auto už bude integrováno v digitálním světě. Digitální technologie tak už nejsou milým přídavkem. Pro mnoho lidí se při pořízení nového auta jedná o povinnou výbavu,“ konstatoval Achim Berg, prezident Bitkomu.


Mohlo by vás zajímat: Skupina Allianz se zaměřuje více na Afriku. Vyplatí se jí to?


Nejdůležitějšími kritérii pro nákup nového auta zůstávají bezpečnost (letos 99 %, loni 98 %), pohodlí (95 % versus 92 %), vliv na životní prostředí (93 % versus 89 %) a samozřejmě cena (93 % versus 90 %). Podstatně se zvýšila důležitost pohonu vozidla (letos 86 %, loni 79 %), stejně jako možnosti státní podpory (letos 79 % a loni 64 %). Výkon motoru zajímá tři čtvrtiny respondentů (74 % oproti loňským 71 %).

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články