Budou britské pojišťovny vracet pojistné za pojištění aut?


			Budou britské pojišťovny vracet pojistné za pojištění aut?
11.5.2020 Zahraničí

Britské pojišťovnictví bývá označováno za benchmark, etalon, podle něhož ostatní trhy „opisují“. Nicméně minimálně v jedné oblasti je nyní pozadu za svými americkými kolegy.

James Blackham, zakladatel a CEO společnosti By Miles, poukázal na fakt, že americké společnosti Allstate a American Family Insurance  vracejí motoristům pojistné, protože kvůli koronavirové nákaze, nouzovému stavu a karanténě jezdí méně. Nyní chce Blackham to samé po pojišťovnách ve Velké Británii. „Lidé ve Velké Británii prožívají nyní bezprecedentní okamžiky svého života i celé historie a musí se přizpůsobit vládnímu nařízení, aby zůstali doma. Každý z nás je nucen činit změny a přizpůsobit se – a to by měli udělat i pojistitelé aut,“ řekl James Blackham.

„Vyzýváme tradiční poskytovatele pojištění aut, aby přepočítali své tarify a učinili pojištění spravedlivějším za těchto extrémně mimořádných okolností. Neboť lidé jezdí mnohem méně, musí-li se podrobit karanténě a mimořádným opatřením. Počet pojistných událostí zapříčiněných nehodami také klesl – a tyto úspory na pojistných plněních by měly být předány veřejnosti zpět.“


Mohlo by vás zajímat: ČAP k 1Q 2020: Pojistný trh prozatím roste o 5,6 %. Kde už nastal propad?


Podle Blackhama pojistitelé v Británii vydělávají na současné situaci – podle jeho odhadu získají díky zmírnění počtu škod až miliardu liber navíc. „Členské společnosti Asociace britských pojišťoven (ABI) sice deklarovaly podporu lidem zasaženým nákazou COVID-19, ale dokud budou tradiční pojistitelé i nadále vybírat fixní pojistné bez ohledu na to, kolik toho pojištěná auta ve skutečnosti ujela, není to vůči motoristům fér a ti budou přeplácet. Pojištění zákazníci musí požadovat snížení pojistného nebo extra měsíce navíc k pojištění,“ vyzval veřejnost James Blackham. Podle něj je obzvláště pro mladé řidiče těžké platit na pojistném za auto 200 liber měsíčně, a přitom sedět doma.

Podle zprávy CNN zaplatily už americké pojišťovny svým zákazníkům na pojistném za auta zpět 800 milionů USD v reakci na nouzová opatření v souvislosti s koronavirem. Společnost By Miles je britská mladá pojišťovna se sídlem v Londýně, která nabízí pojištění aut podle ujetých mílí. Ujetou vzdálenost si může každý klient kdykoli kontrolovat v aplikaci na chytrém mobilu. Byla založena v polovině roku 2018 a slouží hlavně motoristům s vozidly Tesla.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Pouze 2 vrací a pouze 1 se dělí o zisk

Petera,  13. 5. 2020

V Česku jsou pouze 2 pojišťovny, které v rámci standardního pojištění vozidel vrací peníze za neprojeté kilometry: Allianz a Pillow.

A v Česku je jen 1 pojišťovna, která má strop na své náklady a o případný zisk se dělí s klienty:  Pillow.

Ostatní pojišťovny nic podobného nemají a dovolím si odhadnout, že jim jejich akcionáři nedovolí podělit se o zisk, který mají díky méně nehodám na silnici.

A co na to české pojišťovny?

Dostál Jaroslav,  12. 5. 2020

Ještě v únoru se české pojišťovny chlubily rekordními zisky, kolik z nich část vrátí klientům, jako to udělali americké pojišťovny? Když pojišťovnám jako snad jediným korona pomůže, a ne uškodí?

https://www.e15.cz/byznys/finance-a-bankovnictvi/nejvetsi-evropska-pojistovna-allianz-hlasi-rekordni-zisk-1367034

Sektorová daň

Ollda,  13. 5. 2020

Hraní tuzemských pojišťoven na mrtvého brouka přivolává snahy o zavedení sektorové daně. Klasičtí neživotní pojistitelé (nepočítám ty úvěrové) nebyli dosud z hlediska výplat plnění současnou situací zasaženi, protože pandemie není v jejich podmínkách přímo či nepřímo příčinou pojistných událostí. No a když z pohledu životních pojišťoven se podíváme na fakt, že ty již budou nejvíce zasaženy změnou zdanění technických rezerv, jsou úvahy o spolupodílení se neživotních a kompozitních pojišťoven na celospolečenských nákladech pandemie znovu živé. Záleží tedy jen a jen na pojišťovnách, zda prolamovaná velká slova o pomoci lidem učiní reálnými také ve svých business modelech. Čas běží...

RSS

Související články