James Blackham, zakladatel a CEO společnosti By Miles, poukázal na fakt, že americké společnosti Allstate a American Family Insurance vracejí motoristům pojistné, protože kvůli koronavirové nákaze, nouzovému stavu a karanténě jezdí méně. Nyní chce Blackham to samé po pojišťovnách ve Velké Británii. „Lidé ve Velké Británii prožívají nyní bezprecedentní okamžiky svého života i celé historie a musí se přizpůsobit vládnímu nařízení, aby zůstali doma. Každý z nás je nucen činit změny a přizpůsobit se – a to by měli udělat i pojistitelé aut,“ řekl James Blackham.
„Vyzýváme tradiční poskytovatele pojištění aut, aby přepočítali své tarify a učinili pojištění spravedlivějším za těchto extrémně mimořádných okolností. Neboť lidé jezdí mnohem méně, musí-li se podrobit karanténě a mimořádným opatřením. Počet pojistných událostí zapříčiněných nehodami také klesl – a tyto úspory na pojistných plněních by měly být předány veřejnosti zpět.“
Mohlo by vás zajímat: ČAP k 1Q 2020: Pojistný trh prozatím roste o 5,6 %. Kde už nastal propad?
Podle Blackhama pojistitelé v Británii vydělávají na současné situaci – podle jeho odhadu získají díky zmírnění počtu škod až miliardu liber navíc. „Členské společnosti Asociace britských pojišťoven (ABI) sice deklarovaly podporu lidem zasaženým nákazou COVID-19, ale dokud budou tradiční pojistitelé i nadále vybírat fixní pojistné bez ohledu na to, kolik toho pojištěná auta ve skutečnosti ujela, není to vůči motoristům fér a ti budou přeplácet. Pojištění zákazníci musí požadovat snížení pojistného nebo extra měsíce navíc k pojištění,“ vyzval veřejnost James Blackham. Podle něj je obzvláště pro mladé řidiče těžké platit na pojistném za auto 200 liber měsíčně, a přitom sedět doma.
Podle zprávy CNN zaplatily už americké pojišťovny svým zákazníkům na pojistném za auta zpět 800 milionů USD v reakci na nouzová opatření v souvislosti s koronavirem. Společnost By Miles je britská mladá pojišťovna se sídlem v Londýně, která nabízí pojištění aut podle ujetých mílí. Ujetou vzdálenost si může každý klient kdykoli kontrolovat v aplikaci na chytrém mobilu. Byla založena v polovině roku 2018 a slouží hlavně motoristům s vozidly Tesla.
Komentáře
Přidat komentářPouze 2 vrací a pouze 1 se dělí o zisk
V Česku jsou pouze 2 pojišťovny, které v rámci standardního pojištění vozidel vrací peníze za neprojeté kilometry: Allianz a Pillow.
A v Česku je jen 1 pojišťovna, která má strop na své náklady a o případný zisk se dělí s klienty: Pillow.
Ostatní pojišťovny nic podobného nemají a dovolím si odhadnout, že jim jejich akcionáři nedovolí podělit se o zisk, který mají díky méně nehodám na silnici.
A co na to české pojišťovny?
Ještě v únoru se české pojišťovny chlubily rekordními zisky, kolik z nich část vrátí klientům, jako to udělali americké pojišťovny? Když pojišťovnám jako snad jediným korona pomůže, a ne uškodí?
https://www.e15.cz/byznys/finance-a-bankovnictvi/nejvetsi-evropska-pojistovna-allianz-hlasi-rekordni-zisk-1367034
Sektorová daň
Hraní tuzemských pojišťoven na mrtvého brouka přivolává snahy o zavedení sektorové daně. Klasičtí neživotní pojistitelé (nepočítám ty úvěrové) nebyli dosud z hlediska výplat plnění současnou situací zasaženi, protože pandemie není v jejich podmínkách přímo či nepřímo příčinou pojistných událostí. No a když z pohledu životních pojišťoven se podíváme na fakt, že ty již budou nejvíce zasaženy změnou zdanění technických rezerv, jsou úvahy o spolupodílení se neživotních a kompozitních pojišťoven na celospolečenských nákladech pandemie znovu živé. Záleží tedy jen a jen na pojišťovnách, zda prolamovaná velká slova o pomoci lidem učiní reálnými také ve svých business modelech. Čas běží...