Možnost divokého Brexitu existuje. Co radí ABI klientům?


			Možnost divokého Brexitu existuje. Co radí ABI klientům?
22.11.2019 Zahraničí, Spektrum

Asociace britských pojistitelů (ABI) se průběžně věnuje tématu Brexit. Její poslední poselství se týká nutnosti mít u sebe zelenou kartu při cestě vozidlem do EU.

Brexit bez dohody je stále možností, i když pouze okrajovou. Asociace britských pojistitelů se přesto rozhodla připomenout spotřebitelům a podnikatelům níže uvedené implikace, jež by vyplynuly z Brexitu bez dohody:

  • ABI upozorňuje, že v případě Brexitu bez dohody by řidiči měli kontaktovat své pojistitele a zařídit si zelenou kartu a mít ji u sebe, pokud pojedou vozidlem do EU;
  • ABI sděluje, že cestovní pojištění bude nadále fungovat normálním způsobem, i když Evropský průkaz zdravotního pojištění, který umožňuje lidem čerpat určitou zdravotní péči v EU zdarma, nebude něčím nahrazen.

Zelené karty budou požadovány podle právních předpisů EU jako důkaz o existenci pojištění, pokud nastane Brexit bez dohody. Tento doklad dodá příslušný pojistitel. Klientům se doporučuje, aby kontaktovali svého pojistitele alespoň jeden měsíc před plánovaným termínem cesty. Ti, kteří budou cestovat bez zelené karty, se mohou dopustit porušení platného práva. Stejné požadavky se budou aplikovat na motoristy z EU, kteří budou cestovat do Spojeného království.


Mohlo by vás zajímat: Zemětřesení v PRVNÍ KLUBOVÉ pojišťovně. Kdo se stal majitelem?


Nutnost mít u sebe zelenou kartu se bude týkat osob, které budou překračovat hranici mezi Severním Irskem a Irskou republikou a kohokoli, kdo pojede vozidlem do Evropy, a to i přepravních společností plánujících dopravu zboží do EU.                                                                  

U cestovního pojištění se počítá s normálním fungováním, jak bylo již uvedeno výše. Klienti by ale měli mít u sebe příslušné doklady k tomuto pojištění, nebo kontaktní telefonní číslo pojistitele zvláště pro ten případ, kdy je třeba nezbytná lékařská pomoc. Pojistitelé mají lékařskou zkušenost, kontakty a prostředky, jak pomoci, když klient v zahraničí onemocní nebo je poraněn.


Mohlo by vás zajímat: Martin Rotkovský: Změna zdanění rezerv nemusí být v souladu s platnými zákony


V případě přerušení cesty v přístavu či na letišti ABI klientům radí, aby nejdříve kontaktovali ohledně finanční kompenzace příslušnou leteckou společnost, cestovní kancelář, nebo poskytovatele kreditní karty. Pokud jsou tyto možnosti vyčerpány a klient má pojištění pro případ přerušení cesty jako součást pojistné smlouvy cestovního pojištění, je podle ABI možné, že klient bude pojištěn proti některým finančním ztrátám. Nicméně bude to záležet na konkrétní pojistné smlouvě daného pojistníka, takže se doporučuje prověřit rozsah poskytnuté pojistné ochrany a jestliže si klient není v této věci jist, měl by si to vyjasnit se svým pojistitelem.

Zdroj: Asociace britských pojistitelů

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články