Německo: Jaká pojištění jsou mezi klienty žádaná?


			Německo: Jaká pojištění jsou mezi klienty žádaná?
7.12.2017 Zahraničí, Produkty

Málokomu je zcela jasné, jaké zájmy zákazníků stojí za jejich preferencemi a měnícími se potřebami. Digitální marketingová agentura Mediaworx se sídlem v Berlíně nicméně nyní alespoň ví, co jsou v očích klientů TOP produkty, a co naopak propadáky za třetí čtvrtletí letošního roku. Ukázaly jim to výsledky on-line studie, které by měly pojišťovny mimořádně zajímat.

Mediaworx zahrnul do svého výzkumu celkem na 180 různých pojistných produktů a porovnávala jejich meziroční atraktivitu mezi 3. čtvrtletím 2017 a týmž obdobím 2016. Agentura to sledovala podle zájmu o téma ve vyhledávači Google na internetu (absolutní i relativní vývoj). Analýza ukázala, jakými myšlenkami v souvislosti s osobním zabezpečením se Němci zabývají a co je tíží.

Některé závěry lze podložit aktuálním politickým a ekonomickým vývojem nebo událostmi, jiné jsou však naprosto překvapivé a experti jsou z nich poněkud bezradní.


Mohlo by vás zajímat: Ivan Špirakus: Trpělivost je klíčový znak pojišťováka


Horká a vychladlá témata

Díky neutuchající diskuzi o penzích je toto téma pořád aktuální. Možná to souvisí i s tím, že nikdo neví, jaké plány mají jednotlivé politické strany – možná ani ony samotné. Každopádně je patrné, že se touto otázkou Němci zabývají velmi intenzivně, a současně se zdá, že věří pojišťovnám, že najdou potřebné řešení.

Méně zřejmé jsou důvody pro stoupající zájem o pojištění právní ochrany a domácností. Myslí už populace na svátky koncem roku a chce je prožít v klidu? Rovněž se ukázalo, že pojišťovny byly úspěšné se svými kampaněmi, jež měly přitáhnout pozornost Němců k tématu neschopnosti vykonávat svoji profesi. Zde se projevil velký přírůstek poptávky (plus 50 %).


Mohlo by vás zajímat: Špatná platební morálka v asijsko-pacifickém regionu


Také téma dětského pojištění proti invaliditě bylo vyhledáváno ve 3. kvartále o 82 % vícekrát než loni. Naopak výrazně ztratilo privátní zdravotní zabezpečení, a to jak ve formě pojištění, tak i různých připojištění. Překvapivý je i ústup pojištění nemovitostí a domů – zejména ve světle letošních smrští a vichřic.

Kybernetické zabezpečení táhne

V porovnání produktů všechno válcuje kybernetické pojištění (plus 81 %). To naopak žádné překvapení není – téma hackerských a kybernetických útoků ovládá média i internet. Zájem se projevuje velmi výrazně nyní i v retailu – nárůst poptávky je tak obrovský, že ho nelze přičíst jen firmám. U „technologických produktů“ narostla o polovinu atraktivita pojištění dronů, naopak ztrácelo pojištění tabletů a iPhonů (shodně minus 33 %).

Propad postihl pojištění odpovědnosti živnostníků a malých firem (minus 46 %). O třetinu méně táhlo i téma pojištění proti rakovině.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články