Lemonade byla založena v New Yorku a financují jí dva fondy rizikového kapitálu, s investicí 13 milionů dolarů. Investoři jako je Sequoia Capital a Aleph, chtějí stojatý rybník pojišťovnictví změnit nabídkou tzv. peer-to-peer pojištění. Princip služby spočívá v podobném modelu, který funguje v oboru peer-to-peer půjček. Lemonade chce sdružovat investory, kteří budou ochotni podílet se na pojištění jiných lidí, kteří jsou třeba v nouzi a hledají levnější řešení, než existuje aktuálně na trhu.
Čtěte také: Revoluční Guevara se na pojištění dívá očima rebela
„Naše pojištění bude levnější a jednodušší, než srovnatelné služby,“ uvádí Daniel Schreiber, spoluzakladatel společnosti. Odborníci ovšem vidí za novinkou na trhu spíše komplikace a to hlavně kvůli silné regulaci pojišťovnictví. Ta brání novým společnostem na tento trh jednoduše vstoupit. A to i v éře digitálního světa, který umí v řadě nákladových položek výrazně ušetřit.
Lemonade se tedy nyní snaží splnit klíčové požadavky regulátora a před nabídkou svých služeb zajistit jeho souhlas s jejich faktickou podobou. Přesto Lemonade nebude, podle Daniela Schreibera, dopředu říkat, jaké druhy pojištění firma plánuje nabídnout, ani jak bude koncipovat a strukturovat svou obchodní politiku. Zajímavostí, kterou si všímají finanční servery proto je, že místo toho, aby popisoval svůj podnikatelský záměr, nabízí Schrieber spíše lekce historie, když upozorňuje na to, že známá pojišťovna Lloyds začala v 17. století v londýnské kavárně na podobném principu, jako Lemonade. Lloyds totiž sdružil několik stejně smýšlející podnikatelů, kteří se spojili ke sdílení rizik.
Lze tedy jen odhadovat, čím se bude Lemonade lišit například od Britské Guevary, německého Friendsureance, případně od nového českého projektu První Klubové pojišťovny.
Komentáře
Přidat komentář