Pojistitelé varují před elektrokoloběžkami na chodnících


			Pojistitelé varují před elektrokoloběžkami na chodnících
21.6.2019 Zahraničí

Německá spolková vláda se chystá pustit elektrokoloběžky na chodníky a trasy pro pěší. Tento záměr však naráží na nesouhlas jak zdravotních, tak i komerčních pojišťoven.

Celostátní svaz německého pojišťovnictví (GDV) varuje před možnými devastujícími následky nárazu za jízdy. Podle zástupců GDV znamená kontakt s koloběžkou pro chodce sílu okolo 150 kilogramů. To asi tolik jako šesti německých balení cementu. 

„Obzvláště starší osoby mohou být už jen kolizí postiženi potenciálně zraněním s dlouhodobými následky. A proto je nutné použití elektrokoloběžek v zónách určených pro chodce zásadně odmítnout,“ stojí v prohlášení GDV.


Mohlo by vás zajímat: GDV: Vzorové pojistné podmínky pro kybernetické pojištění


Spolková vláda sice už rozhodla o novém nařízení s pravidly pro provoz malých rollerů s elektromotorem k přemisťování, na nichž se stojí, nicméně se nyní ukazuje, že tlak pojišťoven přináší ovoce. Spolkový ministr Andreas Scheuer už v rozporu s dosavadními plány nechce jízdu na těchto strojích na chodnících dovolit. „Jde mi o to, aby nové formy pohybu byly samozřejmě umožněny, nikdo však u nich nesmí utrpět žádná uranění“ sdělil Andreas Scheuer.

I když GDV vidí nasazení nových „vozidel“ na německé cesty pro pěší velmi kriticky, přistoupily přesto některé pojišťovací koncerny na nový trend a spatřují v tom potenciál pro obchod. Například je tomu tak v případě Bayerische, která se už na prodeje krytí chystá. Také Ergo připouští, že se v této oblasti hodlá angažovat. 

A jak to bude s uvažovaným povinným ručením na obdobné druhy dopravních prosředků?

Poslanci Evropského parlamentu se v únoru vyslovili proti návrhu Evropské komise, aby povinné ručení nově platili i majitelé zahradních traktůrků, elektrokol či segwayů. Evropská komise původně chtěla, aby povinné ručení platili majitelé všech motorových vozidel určených primárně pro přepravu, bez ohledu na jejich charakter a též na to, jestli jezdí na pozemní komunikaci nebo soukromém pozemku.


Mohlo by vás zajímat: Přikryl a Čechová: Co přináší revize motorové směrnice?


Proti tomu se postavili poslanci Evropského parlamentu již v lednu při projednávání ve výboru pro vnitřní trh a ochranu spotřebitelů (IMCO). V tom jim za pravdu dala na plenárním zasedání i naprostá většina jejich poslaneckých kolegů.

„Vztahovat povinné ručení automaticky na každé vozítko, které má motor či motorek, je nesmysl," řekla česká europoslankyně Dita Charanzová, která je zpravodajkou daného materiálu a bude o něm nadále jednat s členskými státy.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články