Portál Právo pro všechny: Vady zájezdu – na co máme právo?


			Portál Právo pro všechny: Vady zájezdu – na co máme právo?
29.12.2023 Legislativa

Koupili jste si v rámci akce first minute u cestovní kanceláře zájezd a po příjezdu do hotelu jste zjistili, že hotel nedisponuje slíbeným vnitřním a venkovním bazénem? V takovém případě jde o typickou vadu zájezdu. Nejen to, jak v případě uvedené či obdobné vady zájezdu postupovat, se dozvíte v našem článku.​​​

Co je vada zájezdu?

Dle zákona má zájezd vadu, pokud není některá ze služeb cestovního ruchu zahrnutých do zájezdu (např. doprava či ubytování) poskytována v souladu se smlouvou. Za typické vady zájezdu můžeme považovat například:

  • ubytování v jiném hotelu;
  • nespokojenost s jídlem;
  • chybějící výhled na moře;
  • nevyhovující kvalita ubytování;
  • špatná kvalita spánku z důvodu hluku v noci apod.

Mohlo by vás zajímat: Marek Woitsch: O smlouvy životního pojištění je třeba se v průběhu roků starat


Jak zájezd reklamovat?

V případě, že se vyskytne u zájezdu vada, měl by zákazník tuto vadu bez zbytečného odkladu vytknout pořadateli (tj. cestovní kanceláři, se kterou zákazník uzavřel smlouvu). Při tomto vytknutí zákazník zároveň pořadateli zájezdu určí přiměřenou lhůtu k odstranění vady. V souladu se zákonem se pak může zákazník rozhodnout reklamovat zájezd též prostřednictvím zprostředkovatele prodeje zájezdu (tj. cestovní agentury).

Co dělat přímo na místě?

Na místě (např. v hotelu) je vhodné obrátit se na kontaktní osobu uvedenou ve smlouvě či v potvrzení zájezdu (tj. delegáta) a konkrétní problém řešit přímo s ní. O uplatnění reklamace u delegáta si nechte vystavit potvrzení. Současně je vhodné uplatnit reklamaci též písemně (např. emailem), a to přímo u pořadatele zájezdu. Vadu doporučujeme co nejlépe zdokumentovat a ještě přímo na místě opatřit důkazy. Takovými důkazy mohou být fotografie, videa či např. výpovědi dalších nespokojených zákazníků.

Pokračování článku ZDE.


Mohlo by vás zajímat: Postřehy Evy Gmentové: Hodná a zlá pojišťovna


D.A.S. právní ochrana

D.A.S. právní ochrana je jedničkou na trhu s právní ochranou v České republice. Dle České národní banky se podílí téměř 92 % na nákladech na pojistná plnění celého trhu s právní ochranou. D.A.S. je jedinou specializovanou a nezávislou pojišťovnou svého druhu u nás. Svým klientům nabízí nonstop dostupný kvalitní právní servis, který se prolíná mnoha oblastmi života i podnikání. Zabývá se také edukací a přispívá k rozvoji právního povědomí ve společnosti. Ve své praxi se pojišťovna opírá o zkušenosti z více než stoleté tradice firmy i o své mezinárodní zázemí. Působí nejen v Evropě, ale také v Kanadě nebo Jižní Koreji.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články