Aktuality: Pojišťovnictví versus komunikace


			Aktuality: Pojišťovnictví versus komunikace

Přinášíme tři novinky z pojišťovnictví za poslední dva měsíce, které mají společného jmenovatele: komunikaci. Ať už v podobě sociálních médií, anebo aplikace na chytré telefony.

Izraelský startup má pojištění proti útoku hackera na Instagramu

Izraelská společnost Notch přišla v některých částech USA s novou nabídkou pojistné ochrany pro influencery na Instagramu pro případ, že by se stali obětí útoku hackera. Startup slibuje pro situaci, kdy influencer kvůli ataku přijde o svůj běžný výdělek, kompenzaci jeho výpadku.

Podle zprávy v IT magazínu Chip lze už nyní zakoupit pojistnou ochranu pro tento typ události za pojistné 8 USD na měsíc. Nicméně konečná výše pojistného se může lišit podle většího množství faktorů, mimo jiné podle počtu sledujících a podle obvyklého počtu postů zveřejňovaných za měsíc. Pojištění ale slibuje odškodnění za každý den, kdy účet influencera nebude z důvodu útoku hackera dostupný.


Mohlo by vás zajímat: Markéta Šichtařová: Tahle krize nemá rychlé řešení


Pojištění je nicméně omezeno na 90 dnů v roce a majitel účtu je podle zprávy povinen zabezpečit svůj profil vícefaktorovou autentifikací. Pokud dojde na výpadek dostupnosti účtu, hodlá být společnost Notch nápomocna i při jeho obnově. Doposud ale není jasné, jak tato podpora bude vypadat. Konkrétně je nabídka zatím dostupná ve státech Arizona, Florida, Illinois, Tennessee a v Texasu.

Allianz vzdává neúspěšnou aplikaci Heymoney, od níž si tolik slibovala

Bohužel všechny cesty nevedou k cíli a nenaplní vize tvůrců: společnost Allianz hodlá v nadcházejících týdnech zastavit svou finanční aplikaci Heymoney. Tento krok zdůvodňuje firma tím, že se v uplynulých letech nepodařilo dosáhnout potřebného plánovaného počtu stažení uživateli.

O ústupu informoval ekonomický časopis Capital; dosud je však nejasné, co se stane s dosavadními 30 zaměstnanci. „Budeme se spolu s naším investorem snažit najít pro naše zaměstnance novou perspektivu. Rozhodnutí ukončit vývoj aplikace pro nás nebylo snadné, nicméně je nevyhnutelné,“ komentoval poslední dění Bernd Storm, jednatel Iconicfinance. Jeho firma stojí za vývojem aplikace. K tomu se nyní zkoumá, zda lze některé součásti integrovat do jiných aplikací nebo platforem Allianz, a jaké možnosti to současným uživatelům aplikace skýtá.


Mohlo by vás zajímat: Jaroslav Besperát: V oblasti hybridů a elektroaut jsem očekával rychlejší vývoj


Podle zprávy Capitalu přišla Allianz v roce 2019 s plánem na vlastní multibankingovou aplikaci. „Hodláme vybudovat internetovou platformu, která bude umožňovat klientům 360stupňové analýzy jejich financí,“ vysvětlil na startu zástupce managementu Allianz. Bohužel ke kýženému průlomu nedošlo. Důvod může podle expertů magazínu spočívat i v tom, že jediný přístup do aplikace pro uživatele mohl být prostřednictvím pozvání pojišťovacího zástupce Allianz.

Problémy okolo Heymoney byly nicméně známy už delší dobu. Podle Wirtschaftswoche došlo na propouštění zaměstnanců ve firmě Iconicfinance už na přelomu 2021/22. Tehdy ale ještě Allianz na svých plánech trvala. „U Iconicfinance a příslušné aplikace Heymoney se jedná o dlouhodobou investici, s níž jsme začali v roce 2019, a chceme ji podporovat i nadále,“ komentoval stav věcí mluvčí Allianz ještě v prosinci 2021. Bohužel důvěra v celý projekt už pak trvala jen krátce.

ADAC, Allianz a Ergo v Německu udávají tón na Facebooku

Klasické pojišťovny přesunují v poslední době podstatně větší část své reklamy na sociální média než pojišťovny s přímým modelem prodeje. Podle analýzy zpracované agenturou Research Tools se v inzerci objevuje především obsah věnovaný produktům na pojištění vozidel nebo imageové posty.


Mohlo by vás zajímat: Markéta Šichtařová: Aspoň někde je už dno vidět!


K nejaktivnějším hráčům na poli inzerce na sociálních médiích patří v Německu ADAC, Allianz a Ergo. Na tyto pojistitele připadal ve sledovaném období podíl 22 % všech reklamních impresí. Ve skupině top 10 inzerentů jsou vedle kompozitních pojišťoven i specializované společnosti jako Dentolo nebo zdravotní pojišťovna DAK-Gesundheit. Také podle počtu impresí jsou všeobecně zaměřené společnosti vpředu. 52 % zobrazených reklam mělo původ v těchto univerzálních pojišťovnách. Na pojišťovny s přímým prodejem připadá 16 % inzerce, po více než 10 % připadá na speciální pojišťovny a na zprostředkovatele.

Pro účely studie bylo na sítích Facebook a Instagram zachyceno a analyzováno na 9 700 impresí (zobrazení reklamního banneru). Průměrný uživatel tedy má šanci dostat touto cestou každých asi 9 dnů reklamu nějaké pojišťovny.


Mohlo by vás zajímat: Podcast: Jaroslav Besperát k vývoji pojistného trhu


Podle analýzy z ledna 2022 (Ass im Ärmel) lze v období od roku 2013 sledovat růst aktivity pojišťoven na Facebooku, Instagramu, YouTube, Twitteru a Xing, i když se křivka v poslední době už zplošťuje. Celkově odvětví pojišťovnictví jen za uplynulý rok na vyjmenovaných pěti platformách získalo na 430 000 fanoušků a sledujících. Největší skok zaznamenal u příznivců kanál Youtube. Na něm získaly pojišťovny na videa celkem bezmála 150 000 sledujících. Na FB přibylo 137 000 fanoušků a na Instagramu 107 000 sledujících. Na Xing se rozšířil okruh uživatelů o 26 500 osob, na Twitteru o 9 200 osob. Podle Ass im Ärmel stoupl počet abonentů pojišťovacích společností na profesionální síti LinkedIn o 589 000 sledujících.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články