Dopravní nehody v Německu 2021: Nejméně mrtvých i raněných


			Dopravní nehody v Německu 2021: Nejméně mrtvých i raněných
12.8.2022 Zahraničí, Škody

V loňském roce zemřelo v Německu na silnicích celkem 2 562 osob, což bylo o 157 lidí neboli o 5,8 % méně než o rok dříve. Také počet zraněných při dopravních nehodách byl loni v meziročním srovnání o 1,3 % nižší (celkem 323 129 osob). Tím bylo dosaženo nového historického minima.

Sdělili to začátkem července zástupci německého spolkového statistického úřadu Destatis, kteří se opírají o 60 let staré statistiky. Denně loni bylo policejně zaznamenáno asi 6 300 nehod denně. Každý den se zranilo v průměru 885 lidí a 7 osob přišlo o život.


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Neudržitelná „udržitelnost“


Celkem německá policie registrovala v roce 2021 na 2,3 milionu dopravních nehod na území Německa, což znamenalo oproti předchozímu covidovému roku 2020 nárůst o 3,1 %. I tak však počet vzniklých kolizí zdaleka nedosahoval předcovidových úrovní: v roce 2019 došlo v Německu k 2,7 milionu dopravních nehod, z nichž 300 000 s sebou bohužel přineslo i újmu na zdraví. Necelých 90 % havárií z loňska bylo spojeno jen s majetkovou škodou; 11 % událostí znamenalo zranění nebo smrt některého z účastníků. Počet nehod s majetkovou škodou vzrostl loni o 3,8 % (cca 2,1 milionu incidentů). Počet událostí se škodou na zdraví osob naproti tomu klesl o 2,1 % na 260 000 případů.

Pro zajímavost lze uvést, že nejvyšší statistiky usmrcených registruje Destatis okolo roku 1970, kdy počty obětí na životech byly více než 10x vyšší než v loňském roce. Od roku 1991 (přes 11 tisíc mrtvých) dochází prakticky neustále k poklesu počtu úmrtí na německých silnicích. Nehodové dění v Německu určovala i loni pandemie covidu-19 a s ní spojená restriktivní opatření k šíření nákazy. Auta loni najela mnohem méně kilometrů.


Mohlo by vás zajímat: Insurance Europe má výhrady k EIOPA týkající se parametrů udržitelnosti


Dálnice byly loni nebezpečnější

Většina nehod s újmou na zdraví se loni odehrála v rámci obcí (68 %), čtvrtina na zemských silnicích a 6 % na dálnicích. Nehody mimo obce měly mimo jiné v souvislosti s vyšší cestovní rychlostí vozidel často horší následky než uvnitř obcí a měst. Na tzv. zemských silnicích k tomu lze přičíst dodatečná rizika, jako je neoddělený provoz protilehlých směrů, horší podmínky pro předjíždění a absence ochrany proti nárazu do pevných překážek (stromy apod.) vedle jízdní dráhy.

V obcích se tak loni odehrálo 29 % všech nehod s újmou na zdraví, mimo obce na silnicích 59 % a na dálnicích činil tento podíl 12 %. Zatímco uvnitř obcí se loni počet nehod se škodou na zdraví snížil o 3,5 % a na zemských silnicích se prakticky nezměnil (-0,3 %), počet nehod se zraněním nebo úmrtím na dálnicích vzrostl poměrně výrazně o 7,7 %. Počet lidských obětí nehod v rámci obcí a měst klesl o 7,9 % (64 osob), na silnicích o 5,9 % (94 osob) a na dálnicích zůstal bez zásadní změny (318 obětí; o jednu více než 2020).


Mohlo by vás zajímat: Covid a fotbal: Britské kluby chtějí od pojišťoven odškodnění


Čtyři z deseti obětí jely autem

Podle dopravních prostředků byly loňské oběti dopravních nehod rozděleny takto: 44 % z nich cestovalo autem (1 118 lidí), 21 % cestovalo na jednostopém motorovém vozidle (motocykl, moped, elektrokoloběžka apod.; 529 osob), 15 % našlo smrt při cestě na kole (372 osob) a 13 % byli chodci (343 lidí). Významný pozitivní posun byl meziročně zaznamenán u cyklistů (o necelých 13 % mrtvých méně) a u chodců (bezmála o 8 % mrtvých méně). U ostatních dopravních prostředků byl příznivý pokles cca o 4 %.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články