„O žádném zákazu nám není nic známo. Na toto téma ani nebylo ČNB zahájeno žádné správní řízení, které jediné by mohlo vést v uložení povinnosti, tj. např. zákazu. Stejně tak nám není ani známo, na základě, čeho je odvozena komunikovaná částka jedna miliarda korun, resp. miliardy korun. Pro doplnění pak uvádím jednu důležitou informaci. Tzv. dohledové výzvy jsou jedním ze standardních nástrojů komunikace dohledového orgánu s dohlíženými subjekty. V žádném případě tak z nich není možné usuzovat jakékoliv zákazy či příkazy směrem k dohlíženým institucím,“ řekla tisková mluvčí Generali České pojišťovny Ivana Buriánková.
Mohlo by vás zajímat: 1Q 2020: Zurich Group reportuje růst pojistného o 7 %. SCOR o 2,2 %
Poslanec za ANO Patrik Nacher to považuje to za velký průlom. Podle něj existuje řada nálezů finančního arbitra či rozsudků soudů, podle kterých pojišťovny provádějí na vrub klientů srážky, o nichž klienti nemají ponětí. „Použití koeficientů pro účely zkrácení odkupného je typickým příkladem takového jednání, kdy pojišťovna nad rámec správních a počátečních nákladů strhávala klientům poplatek přímo z jejich investičního portfolia. "Dohledová výzva ČNB je silnější institut než její doporučení, kterým centrální banka komunikuje s dohledovými institucemi. Navrhne vládě zrušení daňového zvýhodnění investičního životního pojištění,“ řekl ČTK předseda podvýboru pro ochranu spotřebitele Poslanecké sněmovny Patrik Nacher (za ANO).
„Obraceli se na mě klienti, kteří na odkupném získali pouze zlomek vložených peněz. Na základě shromážděných informací jsem zjistil, že ten problém je systémový a týká se velkého množství klientů. Proto jsem se opakovaně obracel na guvernéra ČNB Jiřího Rusnoka, aby sjednal nápravu. Naše snažení vedlo k cíli a regulátor pojišťovně zakázal tyto poplatky dále neoprávněně vybírat," doplnil pro ČTK člen hospodářského výboru Petr Dolínek (ČSSD).
Komentáře
Přidat komentář