Pojištění auta: 10 prověřených rad, jak ušetřit


			Pojištění auta: 10 prověřených rad, jak ušetřit
18.5.2022 Pojistný trh, Produkty

Rostoucí inflace začíná mít dopad na cenu pojištění vozidel. Zatímco u nově sjednávaných smluv zůstávají ceny přibližně stejné jako v posledních měsících, u již existujících smluv dostávají klienti na výročí pojištění pro další rok navýšenou cenu.

Sestavili jsme velký přehled možností, jak jednoduše snížit cenu za pojištění auta, motorky a jakéhokoliv jiného vozu. A v pokračování článku přidáme stejný počet babských rad, jak na první pohled ušetřit, ale ve skutečnosti si zadělat na malý či velký problém.

Změňte pojišťovnu (úspora až 35 %)

Každá pojišťovna používá jiný systém výpočtu ceny pojištění. Na trhu je k dispozici nabídka od 11 různých pojišťoven a šance, že ušetříte, je vysoká. A jeden užitečný tip: většina spotřebitelů ví, že současné pojištění musí vypovědět nejpozději 6 týdnů před výročím. Pokud ale pojišťovna zdražila cenu, můžete vypovědět jeden celý měsíc od okamžiku, kdy jste se o tom dozvěděli. Protože informaci o zdražení zasílají pojišťovny 2 měsíce před výročím smlouvy, máte oproti 6 týdnům ještě trochu času navíc.

Plaťte dle kilometrů (úspora až 35 %)

Pokud jezdíte málo a zatím nemáte pojištění s cenou dle kilometrů, zbytečně se okrádáte. Již dvě pojišťovny nabízí cenově zvýhodněné pojištění pro vozidla, která ročně najednou do 12 tisíc kilometrů. V případě Pillow pojišťovny je nabídka navíc velice přehledná – ve smlouvě máte vyčísleno i kolik peněz ušetříte za každý kilometr, který nenajedete.


Mohlo by vás zajímat: Opravy elektroaut jsou výrazně dražší. Pojistné by však stoupat nemělo


Zkuste současnou pojišťovnu (úspora až 10 %)

Některé pojišťovny bohužel stále zvýhodňují nové klienty před současnými. Pokud si uděláte výpočet na webu u současné pojišťovny, zjistíte, že v nové smlouvě dostanete lepší cenu, než máte na další rok. Naštěstí se už několik pojišťoven chová jinak a cena pro stejného klienta a jeho vozidlo je stejná, ať již se jedná o novou smlouvu nebo o pokračování současné.

Chtějte nabídku od všech pojišťoven (úspora až 10 %)

Bohužel některé srovnávače poradců neumí spočítat nabídku všech pojišťoven nebo někteří poradci neznají nejmodernější produkty na trhu (například pojištění dle ujetých kilometrů). Pokud nedostanete srovnání všech pojišťoven určitě si sami spočítejte scházející na webu pojišťovny.

Plaťte měsíčně bez přirážky (rozložení plateb)

Dříve pojišťovny nadutě radily, že máte platit ročně, protože pak „získáte slevu 5 %“. Ve skutečnosti se jednalo o přirážku 5 % k měsíční platbě. A pojišťovny neporadily, kde před výplatou najít například 15 tisíc pro kompletní roční pojištění obsahující nejen povinné ručení, ale i havarijní pojištění. Normální je platit měsíčně bez přirážky, tento trend odstartovala Pillow pojišťovna a využívají ho již desítky tisíc klientů. Hypotéku také neplatíte ročně, že?


Mohlo by vás zajímat: Jarní prognóza vývoje německého hospodářství ve stínu ruské agrese


Zbavte se zbytečností (úspora až 7 %)

Důvod, proč je vaše pojištění dražší, než by mělo být, často spočívá v balíčkách. Některé pojišťovny zejména k povinnému ručení přibalují „výhodné krytí zdarma“. Jeho cenu ale vždy zaplatíte ve vyšší ceně. Zbavte se balíčků a ponechte si v pojištění jen to, co skutečně potřebujete. A ještě jeden tip: pokud máte vozidlo starší 15 let a stále platíte za havarijní pojištění, zvažte jeho ukončení. Ve většině případů se ekonomicky nevyplatí.

Nárokujte slevu za garáž (úspora až 5 %)

Logické zvýhodnění Česku zatím nabízí pouze jediná pojišťovna (Pillow). Sleva platí na rizika, která majitele garáží ohrožují méně: krádež vozidla, vandalismus a přírodní nebezpečí (například kroupy atd.)

Zvolte si opravu ve smluvních servisech (úspora až 10 %)

Asi každý ví, jak různá může být cena za opravu v autorizovaných servisech a v těch neznačkových. Autorizovaný servis musí používat značkové náhradní díly a vyplácet vyšší mzdy. Některé pojišťovny dávají klientům při sjednání havarijního pojištění na výběr a při volbě opravy v síti smluvních neznačkových servisů je pojištění levnější. Vhodné je zejména pro majitele starších aut (nad 5 let). Novější vozidla by měla mít vždy možnost opravy v autorizovaných servisech kvůli zachování záruky.


Mohlo by vás zajímat: Lukáš Kovanda: Zavelí Aleš Michl k „holubičímu“ obratu?


Chtějte jen fixní spoluúčast (úspora při škodě i desítky tisíc Kč)

Povinné ručení se spoluúčastí je nesmyslné, přesto ho stále ještě několik pojišťoven nabízí ve spojení se škodami v zahraničí. U havarijního pojištění existuje podobný nesmysl: spoluúčast ve formě procent. Čím větší škoda, tím více musí klient zaplatit ze svého. Pokud je spoluúčast 5 % (nejméně 5 000 Kč), pak při škodě ve výši 300 tisíc zaplatí majitel vozu 15 tisíc, tedy o 10 tisíc více než by platil při pouze fixní spoluúčasti 5 000 Kč.

Vyberte pojištění bez poplatků (úspora stovky korun)

Pozor, i v pojištění vozidel se lze setkat s poplatky. Nejčastěji se jedná o poplatek v souvislosti s upomínkou pojistného nebo poplatek za upomínku dlužného pojistného po ukončení pojištění. Naštěstí už pár pojišťoven garantuje svým klientům, že žádné poplatky nejsou. Například Pillow má tuto záruku napsánu přímo v podmínkách, tzv. klientské smlouvě.

Martin Podávka
Člen představenstva Pillow

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články