Pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem letadel musí mít ze zákona každý provozovatel. Limity pojistného plnění se sjednávají v souladu s příslušnou směrnicí Evropské Unie, ne vždy však pro uhrazení škod na majetku a zdraví stačí. Allianz proto nabízí limity i nad rámec aktuálního nařízení a kromě obdoby povinného ručení u automobilů sjednává i havarijní pojištění, ale také samostatné úrazové pojištění osob v letadle.
„V základním pojištění odpovědnosti umíme klienty ochránit před splácením nákladů zdravotním pojišťovnám za škody na zdraví a životě poškozených a také za ně uhradíme náklady na právního zástupce pojištěného, ale i poškozeného. V souvislosti s havárií letadla zaplatíme i za nápravu škod na životním prostředí,“ vypočítává Tomáš Gratzl, upisovatel pojištění letadel v Allianz. „Pojištění sjednáváme bez spoluúčasti pojištěného, a umíme ho samozřejmě dále upravovat podle individuálních požadavků,“ dodává.
Kromě letadel však Allianz nezapomíná ani na majitele čím dál oblíbenějších dronů. I přes jejich malé rozměry se riziko poškození cizího majetku či úrazu nevyplácí bagatelizovat, a to i s ohledem na zvýšení částek za odškodnění fyzické a psychické újmy, které přinesl nový občanský zákoník. Allianz nabízí pojištění dronů nejen majitelům komerčně využívaných strojů, kde je povinné pro všechny, ale i těm, kteří je používají čistě pro rekreaci. V této kategorii je zatím pojištění povinné jen v případě, že dron váží více než 20 kg
Komentáře
Přidat komentář