Tento vývoj se přitom týká veškerých oblastí v pojišťovnictví, jak vyplývá ze studie. Aby pojistitelé pokryli všechny potřeby pojistné ochrany, budou čím dál více sahat po nestrukturovaných datech, jakými jsou například posty a příspěvky na sociálních sítích. Kromě toho nastane proměna „produktové mapy“ směrem k silněji databázově založenému, z velké míry modulárnímu a individuálně přizpůsobivému spektru různých druhů pojistné ochrany.
To znamená, že produkt bude zcela sestaven pro danou osobu zákazníka, a tím úplně vyhoví jeho specifickým parametrům – jednou jedinkrát, čímž bude zcela jedinečný právě jen pro něj. Produkty budou plně automaticky generovány a zkalkulovány pomocí procesu v databázi. Pro výpočet budou využita vedle paušálních statistik i doplňková data (o chování klienta, okolním prostředí, o škodách apod.). I ta budou v kalkulaci zohledněna.
Mohlo by vás zajímat: Warren Buffett předpovídá: Autonomní vozidla převrátí pojištění
Ve zpracování škod bude většina standardních pojistných událostí podrobena procesu řízenému inteligentním systémem. Živí experti se speciálním know-how budou povoláváni už jen pro komplikované případy, aby poradili a likvidaci „manuálně“ posunuli. Dokonce stejně silně se automatizace prosadí i v obchodě, kde chatboty a robotizovaní prodejci budou ve stále větší míře nahrazovat klasické poradce z masa a kostí.
„Pojišťovnictví 4.0 vyžaduje univerzální týmy s přesahem know-how a expertních znalostí, které navíc disponují i průřezovými dovednostmi a IT kompetencemi. Manažeři budou muset řídit tyto interdisciplinární týmy. Ale je třeba mít a mysli, že při vyřizování škod a v obchodě budou nadále přesto existovat zákazníci vyžadující jednání s lidským protějškem, nikoli se strojem,“ konstatoval závěrem Holger Rommel, CEO švýcarské společnosti Adcubum.
Komentáře
Přidat komentář