Intenzivně spolupracujeme s makléřskými firmami


			Intenzivně spolupracujeme s makléřskými firmami
24.5.2008 Rozhovory

V druhé části rozhovoru pro náš web to tvrdí obchodní ředitel Agra Pojišťovny Mag. Michael Zetter a dodává, že druhým prodejním kanálem jsou partnerské pojišťovny.

 

*V čem je pojištění zemědělců specifické?

Výsledky práce zemědělců z 80 % závisí na počasí. Právě proto je proti počasí pojišťujeme. Ostatní podnikatelé se pojišťují proti rizikům jiného druhu, v tom je zásadní rozdíl.

Rád bych zmínil, že naše mateřská společnosti, Österreichische Hagelversicherung, je v počtu pojišťovaných rizik v evropském měřítku na prvním místě. Kromě krupobití pojišťujeme dalších devět rizik. Patří sem taková rizika jako jsou záplavy, mráz (jarní nebo podzimní vyzimování), poškození větrem a vichřicí (to je zas něco jiného než poškození větrem). Jde také o živočišné škůdce a velice zajímavé riziko porůstání obilovin. Obilí vyklíčí z důvodu velké vzdušné vlhkosti na stojícím obilí v době žní a obilí nelze sklidit, protože prší. Obilí se tak degraduje z potravinového na krmné.

Například v roce 2006 došlo hromadně k porůstání, protože sluníčko vysvitlo jen krátce a než obilí oschlo, začalo zase pršet. Byla to ideální situace, aby zrníčka začala klíčit na stojících stéblech.  

Také z toho je vidět, že zemědělství vyžaduje specializovaného pojistitele.

Samozřejmě, že naše pojišťovna se musí stále vyvíjet, bez toho bychom se na trhu neudrželi. V tomto směru je velmi důležitý dialog, který vedeme s našimi zákazníky. Jedině díky takovému dialogu mohou vzniknout produkty, které zákazníci žádají a které odpovídají stavu současného zemědělství.

*Spolupracujete s makléřskými firmami?

 V současné době s nimi velmi intenzivně spolupracujeme. Naše zkušenosti s českými makléři jsou pozitivní, zemědělci, které pojišťujeme, mají velkou důvěru v makléře, jehož služby využívají. Kromě toho máme ještě druhý prodejní kanál, který využíváme. Jedná se o partnerské společnosti, mezi které patří Kooperativa, UNIQA, Allianz, Česká podnikatelská pojišťovna a Dolnorakouská pojišťovna na Moravě.

Naše produkty si tedy mohou klienti koupit i od obchodních zástupců těchto pojišťoven.

*Kdy předpokládáte, že začnete na českém trhu vydělávat?

Moje odpověď vás možná překvapí. Agra Pojišťovna spolu se svou mateřskou společností patří k posledním mohykánům v pojišťovnictví. Má velmi zajímavou právní formu a jako vzájemný pojišťovací spolek nesmí vytvářet zisk. Pokud vytvoří díky příznivému vývoji zisk, musí ho použít k uhrazení ztrát minulých let a k dorovnání rezerv. Pokud ještě zbývají finanční prostředky, lze je použít k jedinému: k inovaci stávajících produktů. To vše se dělá především proto, aby vydělal zákazník. Zisk se tedy vrací do pojištění samotného.

Nejsme tedy nuceni vytvářet zisk jako ostatní pojišťovny, aby se tento zisk rozdělil prostřednictvím dividend akcionářům.

Chci znovu zdůraznit, že naše podnikání závisí na počasí. V některých letech tedy máme zisk, jindy zase ztrátu. Existují léta „bohatá“ na krupobití, ale i taková, kdy se krupobití drží poněkud zpátky. Musíme proto hospodařit tak, abychom přebytky z „mírných“ let uložili tak dobře, abychom byli dobře finančně připraveni na roky, kdy podobné katastrofy udeří plnou silou.

Zdroj: Dagmar Šístková

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články