Telematická asistence UNIQA SafeLine zachraňuje životy i auta


			Telematická asistence UNIQA SafeLine zachraňuje životy i auta

Už sedm let mohou motoristé k pojištění auta UNIQA dostat také sofistikovanou telematickou asistenci SafeLine, která představuje aktuálně nejvyspělejší aktivní servis pro jakýkoli druh nouze na silnici. Kromě toho počítá SafeLine pojistné podle ujetých kilometrů a druhů používaných komunikací. Službu využívají už desetitisíce zákazníků UNIQA pojišťovny. Každoročně požádají o pomoc ve stovkách případů.

Asistence SafeLine hlídá nepřetržitě vozidlo i posádku díky telematice. V případě nehody registruje centrála díky nárazovému čidlu kolizi a ihned se zapojí do řešení – telefonicky dohodne s řidičem potřebné kroky, a pokud se ho nedaří kontaktovat, pošle na přesně určené místo záchranné složky hned. Tato funkce se osvědčila letos už více než čtyřicetkrát.

Nejzávažnější byl případ střetu vozidla s motorkářem v květnu v nočních hodinách. Řidič auta byl v obrovském stresu a nebyl schopen situaci adekvátně řešit. Telefonáty z asistence, která registrovala náraz vozidla automaticky, nezvedal, pouze opakovaně mačkal nouzové tlačítko na palubní desce. Asistence poslala na místo raději hned záchrannou službu, která neprodleně zahájila resuscitaci těžce zraněného motorkáře. Bez včasného zásahu by byl jeho život vážně ohrožen.


Mohlo by vás zajímat: Cyklisté v nouzi oceňují asistenční služby Allianz. Jejich příběhy mluví za vše


V březnu zaznamenalo nárazové čidlo na autě klientky UNIQA kolizi a asistenční služba ihned volala na její mobil. Bohužel ho nezvedala, takže byla na místo poslána záchranná služba. Ta nalezla dezorientovanou ženu ve voze v příkopu s vybuchlými airbagy, která si stěžovala na bolest hlavy. Byla odvezena do nemocnice s podezřením na otřes mozku a úraz páteře. Za několik dnů volala zotavená klientka asistenční linku a poděkovala za rychlý a profesionální zásah. Potvrdila se diagnóza těžkého otřesu mozku, páteř byla naštěstí v pořádku.

Při odcizení dokáže UNIQA SafeLine ztracený vůz lokalizovat a ve spolupráci s policií ho vrátí majiteli. V letošním roce byly dohledány zatím dva vozy, loni a předloni shodně šest aut, a o rok dříve dokonce čtrnáct. Všechna auta se dostala zpět ke svým vlastníkům.

V případě defektu nebo nevolnosti na silnici lze stiskem nouzového tlačítka B-call na palubní desce přivolat na místo potřebnou pomoc. V letošním roce zatím asistenci tohoto druhu využili zákazníci šestatřicetkrát. Nejčastěji potřebovali odtah nepojízdného vozu do servisu, asi ve třetině případů se podařilo závadu opravit na místě. Loni zasahovali technici bezmála v devadesáti případech.


Mohlo by vás zajímat: Tohle není videohra! Zajišťovny brojí proti epidemiím


Zákazník UNIQA může díky SafeLine vést i Knihu jízd, hlídat servisní intervaly nebo analyzovat zpětně svoji jízdu, případně nehodu. Kromě toho motorista s asistencí SafeLine ušetří na povinném ručení i na havarijním pojištění až 25 %, pokud najede méně než 20.000 km ročně (nájezd na dálnicích se započítává jen z poloviny). Takových je aktuálně téměř deset tisíc.

Pro využití UNIQA SafeLine stačí do vozidla instalovat palubní jednotku. Její odbornou instalaci provede zdarma autorizovaný servis. Roční cena asistence SafeLine činí 1 290 korun.

V současné době  UNIQA intenzivně pracuje na novém projektu další verze SafeLine umožňující slevy z povinného ručení za nízký nájezd kilometrů i pro klienty se staršími vozidly, kteří havarijní pojištění už nechtějí. Tato verze nebude vyžadovat odbornou montáž - většina klientů bude schopná si jednotku ve vozidle aktivovat svépomocí. Také tato levnější varianta bude poskytovat aktivní asistenci v nouzových situacích a aplikaci na mobilní telefony. V nabídce UNIQA by se měla objevit ještě letos.

Zdroj: UNIQA pojišťovna, a.s.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články