Vlakové neštěstí v Seattlu. Je na vině strojvedoucí?


			Vlakové neštěstí v Seattlu. Je na vině strojvedoucí?
20.12.2017 Pojistný trh, Škody

Při tragické pondělní vlakové nehodě nedaleko Seattlu na západě Spojených států zemřeli nejméně tři lidé. Neštěstí se stalo při první cestě expresního vlaku na nově otevřené trati. Podle čtyř okolních nemocnic bylo hospitalizováno asi 100 lidí. Může za to nervózní strojvedoucí?

Dosavadní vyšetřování ukázalo, že vlak společnosti Amtrak jel před vykolejením rychlostí asi 129 kilometrů v hodině. Maximální povolená rychlost na nové trati je přitom 127 kilometrů v hodině. Podle dostupných informací dosahoval této vysoké rychlosti ještě těsně před zakřiveným úsekem, kde je přikázáno zpomalit na necelých 50 kilometrů v hodině.

Expertízy také prokázaly, že se nouzové brzdy zapojily automaticky a nikoliv manuálně, strojvedoucím. Ten mohl být údajně znervózněn průvodčím, který s ním byl v kabině a chtěl se seznámit s novou tratí.

Ze zveřejněných video materiálů je patrné, že se na dálnici I-5 zřítilo několik vagonů. Nejméně jeden z nich dopadl na střechu, další dva vozy z mostu zůstaly viset střechou nahoru. 


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Na okraj jedné nespokojenosti


Prezident společnosti Amtrak Richard Anderson pro média prohlásil, že ve vlaku nebyl spuštěn systém automatického zabezpečení Positive Train Control. Tato moderní technologie sleduje vlak za pomocí satelitu a může ho zpomalit či zastavit, pokud získá údaje, že souprava jede příliš rychle.

Při havárii zemřeli tři lidé a více než stovka byla převezena k ošetřením do okolních nemocnic. V soupravě cestovalo 77 pasažérů a sedm členů posádky. Mezi zraněnými jsou i řidiči aut, která byla zasažena vagony při jejich pádu z železničního mostu.

                                                                                                                             Zdroj: youtube

K havárii došlo na úseku trati ze Seattlu do Portlandu. Tato část trati přitom prošla modernizací s cílem zrychlit spojení ze Seattlu směrem na jih. Vlak byl na své první cestě po změně jízdního řádu související s přestavbami trati. Až dosud totiž vlakové soupravy využívaly klikatější a tedy i pomalejší trať na pobřeží.

Proti zprovoznění nového úseku, jehož výstavba stála přibližně 180 milionů dolarů, před časem protestoval dokonce i starosta blízkého města Lakewoodu Don Anderson. Ten se domníval, že vysoká rychlost projíždějících vlaků by mohla vést k jejich vykolejení.


Mohlo by vás zajímat: Démon alkohol. O svátcích stojí za každou čtvrtou nehodou


Agentury AP citovala některé z účastníků nehody. „Pouze zadní lokomotiva zůstala na trati. Zbytek vagonů visí z mostu a je mimo koleje. Slyšeli jsme, jak vagony dopadají na vozy pod námi. Ze stěn na nás stříkala voda. Abychom se dostali ven z vagonu, museli jsme vykopnout okno,“ popsal cestující Chris Karnes.

 „Jel jsem do práce vozem jako každé ráno a najednou jsem musel prudce brzdit. Všichni se snažili zastavit, aby nedošlo k řetězové havárii. Pak jsem se podíval do dálky a všechnu tu tragédii jsem spatřil. Vlak visel z mostu. Pak na místo dorazili policisté a hasiči a snažili se pomoct,“ popsal situaci po nehodě jeden z motoristů Greg Mukai

Zdroj: oPojištění, aktuálně.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články