Dosavadní vyšetřování ukázalo, že vlak společnosti Amtrak jel před vykolejením rychlostí asi 129 kilometrů v hodině. Maximální povolená rychlost na nové trati je přitom 127 kilometrů v hodině. Podle dostupných informací dosahoval této vysoké rychlosti ještě těsně před zakřiveným úsekem, kde je přikázáno zpomalit na necelých 50 kilometrů v hodině.
Expertízy také prokázaly, že se nouzové brzdy zapojily automaticky a nikoliv manuálně, strojvedoucím. Ten mohl být údajně znervózněn průvodčím, který s ním byl v kabině a chtěl se seznámit s novou tratí.
Ze zveřejněných video materiálů je patrné, že se na dálnici I-5 zřítilo několik vagonů. Nejméně jeden z nich dopadl na střechu, další dva vozy z mostu zůstaly viset střechou nahoru.
Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Na okraj jedné nespokojenosti
Prezident společnosti Amtrak Richard Anderson pro média prohlásil, že ve vlaku nebyl spuštěn systém automatického zabezpečení Positive Train Control. Tato moderní technologie sleduje vlak za pomocí satelitu a může ho zpomalit či zastavit, pokud získá údaje, že souprava jede příliš rychle.
Při havárii zemřeli tři lidé a více než stovka byla převezena k ošetřením do okolních nemocnic. V soupravě cestovalo 77 pasažérů a sedm členů posádky. Mezi zraněnými jsou i řidiči aut, která byla zasažena vagony při jejich pádu z železničního mostu.
Zdroj: youtube
K havárii došlo na úseku trati ze Seattlu do Portlandu. Tato část trati přitom prošla modernizací s cílem zrychlit spojení ze Seattlu směrem na jih. Vlak byl na své první cestě po změně jízdního řádu související s přestavbami trati. Až dosud totiž vlakové soupravy využívaly klikatější a tedy i pomalejší trať na pobřeží.
Proti zprovoznění nového úseku, jehož výstavba stála přibližně 180 milionů dolarů, před časem protestoval dokonce i starosta blízkého města Lakewoodu Don Anderson. Ten se domníval, že vysoká rychlost projíždějících vlaků by mohla vést k jejich vykolejení.
Mohlo by vás zajímat: Démon alkohol. O svátcích stojí za každou čtvrtou nehodou
Agentury AP citovala některé z účastníků nehody. „Pouze zadní lokomotiva zůstala na trati. Zbytek vagonů visí z mostu a je mimo koleje. Slyšeli jsme, jak vagony dopadají na vozy pod námi. Ze stěn na nás stříkala voda. Abychom se dostali ven z vagonu, museli jsme vykopnout okno,“ popsal cestující Chris Karnes.
„Jel jsem do práce vozem jako každé ráno a najednou jsem musel prudce brzdit. Všichni se snažili zastavit, aby nedošlo k řetězové havárii. Pak jsem se podíval do dálky a všechnu tu tragédii jsem spatřil. Vlak visel z mostu. Pak na místo dorazili policisté a hasiči a snažili se pomoct,“ popsal situaci po nehodě jeden z motoristů Greg Mukai
Komentáře
Přidat komentář