Allianz X má účast v digitálním mikropojistiteli Bima

Boom v oblasti insurtech je nepřetržitý. Silně se zapojila i Allianz, která se podílí ve velkém stylu na mikropojistiteli Bima. Allianz X – digitální dceřiná společnost mnichovské pojišťovací skupiny Allianz SE – investovala do Bima 96,6 mil. USD. Na základě této investice se Allianz stala jediným vlastníkem podílů z pojišťovacího sektoru a současně největším strategickým investorem v této společnosti.

Allianz X je součástí skupiny Allianz. Jejím cílem je identifikovat a investovat do nejlepších digitálních společností, které mají předpoklady dalšího rychlého růstu a které jsou strategicky relevantní pro skupinu Allianz.  

Bima byla zřízena v roce 2010 a je aktivní ve 14 zemích v Africe, Asii a Latinské Americe. Tento mikropojistitel[1] nabízí prostřednictvím mobilní technologie pojištění a zdravotní služby zákazníkům z nově se rozvíjejících zemí, kteří nemají přístup k příslušným produktům prostřednictvím tradičním prodejních kanálů. Podnikatelský model Bima je založen na kombinaci mobilních technologií, partnerství s mobilními operátory a fungování distribuční organizace s 3 500 zaměstnanci.  


Mohlo by vás zajímat: Švýcarsko: Důchodová reforma neprošla


Oliver Bäte, předseda představenstva Allianz SE, k investici do Bima uvedl, že tento krok podtrhuje vztah Allianz k digitalizaci, podporuje růstovou strategii skupiny Allianz na dynamicky se rozvíjejících trzích a dovoluje obsloužit v budoucnu další miliardu klientů. Je jasné, že tato investice významně přispívá  k digitální transformaci celé Allianz a posiluje její působení v nově se rozvíjejících zemích. Pomocí nových technologií je pak možné dostat pojistnou ochranu až k lidem, kteří ji naléhavě potřebují.

Samotná Bima pokládá Allianz za perfektního investora, protože se vyzná v nově se rozvíjejících zemích a jelikož se aktivity obou společností vhodně protínají a doplňují. Investice Allianz umožní Bima zůstat inovativním a špičkovým „bežcem“. Bima tak může počítat s dalším růstem a upevnit si vedoucí pozici v insurtech na rostoucích trzích. Rozsáhlé zkušenosti Allianz a její vysoká profesionalita v pojištění napomůže Bima vylepšit produktové portfolio a produkty přizpůsobit potřebám klientů v příslušných zemích.

 

[1] Mikropojištění je ochrana osob s nízkým příjmem (mezi 1 – 4 USD na jeden den) pro případ specifických nebezpečí za pravidelné platby pojistného.

 

 

Zdroj: Versicherungswirtschaftheute

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články