Ivan Špirakus: Vztah mezi pojišťovnou a makléřem je založen na vzájemné důvěře


			Ivan Špirakus: Vztah mezi pojišťovnou a makléřem je založen na vzájemné důvěře
22.5.2015 Spektrum

Pojišťovací makléři z celé České republiky vybrali již popatnácté v anketě Pojišťovna roku ty nejlepší pojistitele. Jak se aktuální ročník této tradiční ankety vydařil, hodnotí předseda Asociace českých pojišťovacích makléřů Ivan Špirakus.

Tradiční anketa Pojišťovna roku má za sebou další ročník, jak byste ohodnotil výsledky?

Letošní rok je ve znamení výrazných pohybů v managementu hned několika pojišťoven. Možná i proto došlo k větším posunům i ve výsledném pořadí pojišťoven. Rozhodně jsem rád za vyšší zájem o anketu ze strany hlasujících makléřů a těším se na pokračování tohoto trendu do budoucna, protože to jednoznačně zvyšuje objektivitu výsledků.

Ve které kategorii nastal podle Vás nejvýraznější posun?

Výrazné posuny se objevily hned v několika kategoriích a mají společného jmenovatele. A tím je Česká podnikatelská pojišťovna, která je jasným a možná pro řadu nezasvěcených překvapivým vítězem letošní Pojišťovny roku. Jistě ne náhodou se stal její generální ředitel Jaroslav Besperát i nedávným držitelem ocenění „Pojišťovák roku“. Celý tým pod jeho vedením už po řadu let systematicky buduje kvalitní podporu pro makléře a výsledky jsou nyní vidět nejen v růstu pojistného, ale i v pořadí naší ankety.

IMG_5257

Ocenění Osobnost Pojistného trhu získal nestor českého makléřství pan Zdeněk Voharčík, jak byste okomentoval toto rozhodnutí?

Jsem moc rád, že na této volbě jsme se celkem snadno shodli. Se Zdeňkem Voharčíkem jsem ve vedení AČPM řadu let spolupracoval, a velmi dobře tak vím, že pro celou makléřskou profesi vykonal spoustu práce. Vážím si ho jako zkušeného a profesionálního odborníka, který ve vedení mezinárodní makléřské firmy GrECo JLT přinášel do Česka tolik potřebné zkušenosti z vyspělých trhů. Rád bych mu ještě jednou poděkoval za vše, co pro makléře udělal.

 

Společnost Insia, kterou řídíte, se již po několikáté objevila v TOP 5 oceněných makléřů. Jak je těžké udržet se na špici v tak velké konkurenci? Co je pro Vás největší výzvou do budoucna?

Jediným způsobem, jak se udržet mezi nejlepšími, je podle mě nepřetržitá inovace a poskytování stále lepších služeb pro klienty. V současné době silně investujeme do dalšího rozvoje našich technologických řešení s cílem zvýšit efektivitu obchodníků a zkvalitnit proces pravidelného servisu pro klienty.

IMG_5183

Pojišťovací makléři jsou pro pojišťovny hlavním partnerem v distribuci pojistných produktů. Co by podle Vás ještě více pomohlo zlepšit vzájemnou spolupráci?

Nejdůležitější pro úspěšnou spolupráci mezi pojišťovnou a makléřem je vzájemná důvěra a pravidelná komunikace. Obě strany do toho musí investovat úsilí a čas. Přestože se tohle zdá samozřejmé, v řadě případů stále obchod selhává na špatné komunikaci. V poslední době získává na významu i vzájemné propojování počítačových systémů makléřů a pojišťoven. Pojišťovna, která dokáže automatizovat rutinní činnosti, získá více času na budování vztahů s makléři a na rozvoj nových obchodů.

IMG_5221

Jak si myslíte, že ovlivní nastavenou spolupráci připravovaná legislativa týkající se finančního poradenství?

Novela zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích, která se nyní projednává v parlamentu, by měla přinést zejména vyšší odbornou úroveň zprostředkovatelů, což je současně i dlouhodobým cílem AČPM.  V tomto smyslu by se spolupráce pojišťoven a profesionálních pojišťovacích makléřů mohla ještě více posílit.

Kvalita distribuce a ochrana spotřebitele jsou v poslední době často skloňovaná témata. Jak je naše péče o klienty na tom ve srovnání se zahraničím. V čem vidíte zásadní rozdíly?

Mezinárodní makléřské firmy přinesly do Česka vysoké standardy kvality a velcí průmysloví klienti jsou po 20 letech rozvoje makléřů zvyklí na špičkový servis. V tom žádný rozdíl nevidím. U menších a středních firem máme kam růst, ovšem často záleží i na tom, jaké má daný klient priority a zda dokáže kvalitní péči pojišťovacího makléře rozeznat a ocenit. Bohužel často dostane přednost před službou nižší cena.

Jaké vidíte zásadní trendy ve vývoji distribučního trhu? Máte pocit, že český pojistný trh nabízí dostatečné portfolio pojistných produktů?

Vzhledem k tomu, že řada klientů stále nemá pojištěna ani rizika, která lze považovat za úplně základní, jako je třeba přerušení provozu, stahování z trhu či odpovědnost statutárních orgánů, dalo by se říci, že nabídka je dostatečná. S rozvojem technologií a propojováním světa se však objevují stále nová rizika, např. počítačová kriminalita či zneužití identity. Myslím, že pro dobré makléře, kteří pro své klienty stále hledají nové možnosti ochrany před důsledky rizik podnikání, jsou tu skvělé příležitosti právě v těchto inovativních produktech.

A na závěr se ještě nemůžu nezeptat na design nové ceny udělované během slavnostního galavečera, líbí se Vám?

Ano, líbí se mi. A mám radost, že autor naší letošní ceny byl vybrán již podruhé a znovu předvedl velmi zajímavé ztvárnění. Věřím, že právě zadáváním takovýchto prací nadaným mladým tvůrcům nejen potěšíme ty, kteří si ceny nakonec odnesou, ale umožníme autorům co nejvíce pracovat na reálných zakázkách, a rozvíjet tak svůj talent.

IMG_5120

 

 

Zdroj: oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články