„Spojení umělé inteligence a pojišťovnictví skýtá obrovský potenciál. Už dneska existují nástroje, které jsou na bází AI postaveny. Například analýza fotografií v souvislosti s vyhodnocením škod je postavena na umělé inteligenci. Tyto nástroje dokáží porovnat na základě vámi zaslaných obrázku, jak vypadal vůz před havárií a jak vypadá po ní. Zjistí, které díly je zapotřebí vyměnit, spočítá celkovou cenu a likvidátorovi připraví výslednou likvidační zprávu. A ten pak jen posoudí, jestli je v pořádku. Existuje například i mobilní aplikace, která oskenuje strom a v kombinaci s výpočtem větru pro tu danou lokaci vyhodnotí, jaká je pravděpodobnost toho, že ten strom spadne nebo že se z něj ulomí nějaké větve. Kromě pravděpodobnosti pádu stromu tato aplikace sama navrhne, jestli a v jakých místech je zapotřebí strom ořezat. To je přece úžasná prevence v rámci odpovědnostních produktů. Do celého procesu samozřejmě musí být zabudované mechanizmy, které budou vyhledávat podvody,“ říká generální ředitel společnosti INSIA a předseda AČPM Ivan Špirakus.
Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Šanci reformovat penze jsme už prošvihli
Komentáře
Přidat komentář