Sloupek Kateřiny Lhotské: Pohřeb na každé kliknutí…


			Sloupek Kateřiny Lhotské: Pohřeb na každé kliknutí…

Před časem jsem se tu rozepisovala o reklamě na internetu. Hlavně o „inteligenci“ jejího zobrazování, nebo spíše „neinteligenci“. Někdy je tak neúprosná, že v důsledku jednoho nepředloženého kliknutí je pak člověk zavalován opakujícím se reklamním sdělením o sto šest, a ne a ne se ho zbavit.

Poměrně často třeba hledám na webu informace o různých pojistných produktech, a tak mne ani nepřekvapí, že jsem vzápětí častována různými reklamami zaměřenými právě na předmět mého nedávného zájmu. Nebo když jsem si před časem kupovala letenky, tak na mne pak neustále vyskakovaly nabídky na let do stejné destinace. Jen o nějakou tu stovku levnější (ale zato s přestupy a celkovým cestovním časem tak dlouhým, že bych tam byla mezitím snad i pěšky). Ale stačí se zajímat zase o něco jiného a téma reklam se v tu ránu změní. Tedy většinou.

Jednou takovou výjimkou jsou reklamy propagující pojištění pohřbu, které před časem na mém počítači totálně zastínily reklamy na cokoliv jiného. Byly hodně neodbytné. Vůbec netuším, čím jsem si tuto pozornost zasloužila, protože jsem se předtím o tento produktu nezajímala. Že bych někam zadala nepředloženě svůj věk a nějaká šílená „marketingová logika“ mne vyhodnotila jako někoho, komu by se mohlo pojištění pohřbu hodit?


Mohlo by vás zajiímat: oPojištění slaví 10 let. Jaká je jeho role podle zakladatele Ivana Špirakuse?


Když na mne tato reklama vyskočila poprvé, cítila jsem se téměř dotčeně. Copak jsem už tak stará, abych musela řešit pohřeb? Ale pak se ve mně probudilo uvažování pojišťováka – přeci by nikdo nenabízel pojištění pohřbu někomu, komu do něj statisticky zbývá fůra času. Takže bych se vlastně měla cítit zařazením do cílové skupiny potenciálních klientů polichocena. I když mám pocit, že sdělit někomu, že je „ještě mladý“ se dá i lepším způsobem, než „jste tak mladá, že se nám dokonce vyplatí nabídnout vám i pojištění pohřbu“.

Ovšem „pojišťovácky nepolíbený“ člověk bude nejspíš uvažovat jinak a stále se podbízející reklamu na pojištění pohřbu bude brát jako necitlivou morbidnost. Lidé si sice už zvykli na to, že by se měli zamýšlet nad finančním zajištěním ve stáří, ale že by měli řešit rovnou i svůj vlastní funus… Možná by tedy měl zadavatel této reklamy spustit nejdřív vysvětlující kampaň pod názvem „Pojištění pohřbu – produkt mladých a vitálních klientů“ a teprve pak rozjet reklamní akci „Pojistěte si poslední rozloučení“. Zákazníci polichocení tím, že jsou považováni za „mladé a vitální“, se pak totiž nepochybně pohrnou takovým tempem, že distributoři nebudou stíhat sepisovat smlouvy a pracovníkům „bekáče“ se bude kouřit od klávesnic, jakým tempem je budou zpracovávat.


Mohlo by vás zajiímat: Zákon o distribuci pojištění prošel Senátem. Míří k prezidentovi


Možná by bylo dobré zdůraznit i jiné výhody tohoto pojištění. Například to, že u něj dojde vždy na plnění (tedy s výjimkou případů, kdy klient vzápětí po sjednání skočí z mostu). To totiž neplatí u žádného jiného pojištění (ani u pojištění pro případ dožití) a mohli by na to slyšet lidé stěžujících si na to, že „do pojišťovny cpou celé roky peníze a nikdy z ní nic nedostali“. I když bráno do důsledku – oni osobně se výplaty plnění nedočkají ani v tomto případě.

Jestli k takovým změnám v kampani na pojištění pohřbu skutečně dojde, se ale nejspíš nedozvím. Před nedávnem se mi totiž přestaly tyto reklamy zobrazovat a nahradila je propagace přípravku zajišťujícího zhubnutí o 26 kilo za 3 dny. Nejspíš nějaká „marketingová inteligence“ vyhodnotila, že se bez toho neobejdu a zároveň došla k závěru, že pokud je na tom někdo už tak špatně, že potřebuje za 3 dny shodit 26 kilo, není pro pojištění pohřbu zase až tak zajímavý…

Kateřina Lhotská
vedoucí oddělení analýz a finančních produktů, Creasoft s.r.o.
člen Finanční akademie Zlaté korun

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články