Téměř všechny české firmy s deseti a více zaměstnanci jsou připojené k internetu. Na začátku letošního roku nebyly on-line jen dva podniky ze sta. V roce 2000 šlo o 75 % podniků.
83 % podniků má své webové stránky. Jejich podíl se od začátku tisíciletí více než zdvojnásobil. V roce 2000 mělo svůj web jen 40 % tuzemských firem.
Mohlo by vás zajímat: Německo: Jaká pojištění jsou mezi klienty žádaná?
Webové stránky však nejsou jediným kanálem, který podniky pro svou prezentaci na internetu využívají. Jak potvrzuje předsedkyně ČSÚ Iva Ritschelová, boom zažívají sociální sítě: „Letos v lednu na nich měla vlastní účet třetina podniků. Na sociálních sítích fungují hlavně cestovní agentury a kanceláře nebo podniky působící v oblasti poskytování ubytování a v mediálním sektoru.“ I když od roku 2013 došlo k nárůstu počtu firem aktivně využívajících sociální sítě z 15 % na 34 %, Česko stále patří mezi státy EU s nejnižším podílem podniků využívajících tento způsob komunikace.
Přestože většina firem má připojení k internetu, ne všichni zaměstnanci s internetem nebo počítačem pracují. „Zatímco před 15 lety pracovala s počítačem třetina zaměstnanců, dnes je to přibližně každý druhý. Tento podíl však od roku 2006 výrazněji neroste,“ upřesňuje Martin Mana, ředitel odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ.
Mohlo by vás zajímat: Špatná platební morálka v asijsko-pacifickém regionu
Letos poprvé překročil podíl těch, kteří mají z pracovního počítače přístup na internet, hranici 40 %. Ve srovnání s ostatními unijními zeměmi je to však jeden z nejnižších podílů zaměstnanců, kteří jsou v práci na síti. „To však nemusí znamenat, že české podniky používání internetu svým zaměstnancům neumožňují nebo zakazují. Svůj vliv zde do značné míry může mít struktura tuzemského hospodářství s relativně vysokým zastoupením zpracovatelského průmyslu na celkové zaměstnanosti,“ vysvětluje Kamila Burešová z odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ.
Komentáře
Přidat komentář