Pojištění úpadku je pro cestovní kanceláře zákonnou povinností. Zákazníkům pomůže v situaci, kdy CK zkrachuje a není schopna plnit své závazky. Získat důvěru pojišťovny pro sjednání tohoto produktu není zrovna snadné. „Musí jít o dobře fungující a prosperující subjekt, který je navíc schopen splnit i přísné podmínky pojištění, které vycházejí i z požadavků zajistitelů, jejichž ochota poskytovat zajistnou kapacitu se během covidu v době vysokého rizika úpadků značně snížila,“ uvádí Michal Němec, ředitel underwritingu Slavia pojišťovny.
Mohlo by vás zajímat: ČAP Insurance talk: U mikrofonu Dominik Štros
Pojištění úpadku patří obecně k nejnáročnějším produktům v tomto oboru. Pojišťovny musí pracovat s expozicí rizika v průběhu celého roku, musí průběžně sledovat výši záloh a tržeb klientských cestovních kanceláří. Od nich se pak odvíjí výše limitů pojistného plnění, která vychází ze zákona č. 159/1999 Sb. „I v letošním roce vidíme nárůst limitů napříč naším portfoliem, který souvisí především s nárůstem tržeb cestovních kanceláří,“ dodává Němec.
Mohlo by vás zajímat: ČNB: Jaká byla úspěšnost odborných zkoušek za 4Q 2022?
Délka jednání o obnově pojištění je individuální, ale obvykle lze vše vyřešit do jednoho měsíce. Proces mohou prodloužit jednání se zajistiteli u obnov s vysokými limity pojistného plnění, které podléhají speciálnímu schválení zajistitelů. Zajišťovny fungují jako „pojišťovny pojišťoven“ – jejich služeb pojišťovny využívají, aby je nezaskočil nedostatek kapitálu v případě velkých, statisticky nepravděpodobných pojistných událostí.
Komentáře
Přidat komentář