Allianz už standardně používá tzv. Fraud management systém, což je sofistikovaný systém detekce pojistných podvodů. „Na základě nastavení vstupních parametrů systém automaticky upravuje podezřelost pojistných událostí a zasílá jejich pravidelný každodenní report našim vyšetřovatelům, kteří je prověřují,“ vysvětluje manažer operačních rizik vyšetřování pojistných podvodů Michal Vlk.
Mohlo by vás zajímat: Anketa Pojistného obzoru, část první: Sehnat zaměstnance je problém
Tento systém není „automatizovaným detektivem“, ale jedním z hlavních analytických nástrojů, který pomáhá pojišťovně v boji s pojistnými podvody. I nadále tak základ úspěchu při odhalování těchto podvodů spočívá v odbornosti, analytických schopnostech a zkušenostech vyšetřovatelů.
Poškodil si interiér auta a svedl to na veverku
Klient nahlásil pojišťovně, že své vozidlo zaparkoval poblíž lesa a po návratu z hub zjistil, že má poškozený jeho interiér, včetně kožených sedadel. Detektivům se celý příběh od počátku zdál podezřelý, neboť vozidlo neneslo žádné známky násilného vniknutí. Motorista však trval na svém, že je to proto, že se do vozidla vloupal neznámý hlodavec, zřejmě veverka.
Mohlo by vás zajímat: Slovenský vývoj: Novela o finančním zprostředkování má rezervy
Této absurdity se nechtěl vzdát, a tak si naši detektivové přizvali soudního znalce z oboru motorových vozidel, který jednoznačně konstatoval, že k poškození došlo v důsledku nešetrného zacházení ze strany majitele auta, dále pak dlouhodobým užíváním a v případě kožených sedadel i nedostatečnou péčí.
Motorista se nakonec přiznal, že si příběh vymyslel, neboť si chtěl na úkor pojišťovny poničený interiér omladit. Díky své pohádce o nenažrané veverce teď bude muset zaplatit pojišťovně finanční prostředky vynaložené na přizvání soudního znalce, které mohl použít právě na renovaci kožených sedaček.
Komentáře
Přidat komentář