Slavia: Stočené tachometry jsou stále největší obavou kupců ojetých vozů


			Slavia: Stočené tachometry jsou stále největší obavou kupců ojetých vozů

Aktuální ekonomická situace přímo vybízí k potencionálním podvodům se stáčením tachometrů u ojetých vozů. Pojišťovny mohou pomoci při odhalování těchto manipulací s najetými kilometry. Kupní síla se snižuje, a tak lze očekávat, že nepoctiví prodejci budou ještě častěji stáčet tachometry, zatajovat havárie či jinak omlazovat vozidla ve snaze nabídnout zákazníkům na první pohled atraktivní automobil za dobrou cenu. V průměru je takto oklamáno 19 % kupců a u 35 % prodaných ojetých vozidel je snížen počet najetých kilometrů i opakovaně.

Stav tachometru je vždy nutné zaznamenat jak při uzavření pojistné smlouvy, tak také při pojistných událostech. Proto právě pojišťovny bývají často první, kdo na stejné VIN v průběhu pojistky zjistí nižší nájezd kilometrů.


Mohlo by vás zajímat: Pojišťovna VZP vystupuje z České asociace pojišťoven


„Mnozí klienti si při koupi vozidla jeho historii nezjišťují a vůbec si nepřipouští, že by je předchozí majitel nebo prodejce oklamal. Pokud likvidátor zaznamená v tomto směru pochybení, jednoznačně zjištěné informace komunikuje s poškozeným. Často se tak stane právě při vyplácení pojistného plnění za škodní událost,“ říká Miroslav Novák, ředitel likvidace pojistných událostí Slavia pojišťovny.

Obezřetnost se vyplácí nejen v případě soukromých inzerátů

Nižší nájezd kilometrů automaticky znamená vyšší cena vozidla, tedy pro prodejce i vyšší provize. Nebývá tak výjimkou, že se s automobily, které jsou takto upravené, setkáte i u některých zprostředkovatelů. Z dat společnosti Cebia, která se zabývá prověřováním a zabezpečením aut, vyplývá, že k tomuto podvodnému jednání ze stran prodejců dochází stále častěji. Jedním z důvodů je především výpadek velké části příjmů během posledního roku a s tím související snaha o co největší zisk.


Mohlo by vás zajímat: Inflace přehledně. Neukrajuje jen z úspor, ovlivňuje i pojištění nebo dluhy


„K manipulaci s tachometry dochází u více než třetiny vozidel, přičemž průměrné stočení se pohybuje okolo 90 tisíc kilometrů. Někdy se stáčí i opakovaně a výjimkou není ani stočení o stovky tisíc kilometrů na hodnoty zánovního vozu,“ dodává Miroslav Novák.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Článek hezkej

Jiri Vrablec,  21. 10. 2021

Ale koho to zajímá jezisimarja??? Slavia se zasekla v roce 1999…

RSS

Související články