Mezi Mirošovicemi a Hvězdonicemi (21. – 29. km) bude dálnice průjezdná bez omezení po prvním zářijovém víkendu, kromě kilometrového omezení v okolí Hvězdonického mostu. Práce zde budou pokračovat opět na jaře příštího roku. Stejně tak během září skončí dopravní omezení v úseku Velký Beranov – Měřín (119. – 134. km) a mezi Devíti Kříži a Ostrovačicemi (168. – 178. km).
Na všech třech úsecích byly dokončeny veškeré letošní práce, aby mohla být na jaře příštího roku ihned zahájena modernizace zbývajících jízdních pásů. Vlastní modernizace jízdního pásu trvá cca 4 měsíce a je třeba ji provádět bez přerušení. Z tohoto důvodu jsou tyto práce naplánovány na příští stavební sezonu po ukončení zimní technologické přestávky.
Mohlo by vás zajímat: Nejčastější nedorozumění v oblasti zpracování biometrických údajů
Začátkem října dokončí dělníci veškeré práce na deseti kilometrech nově postaveného úseku mezi Loktem a Souticemi (56. – 66. km). „Na konci listopadu bude hotovo 119,5 kilometrů nové D1 a zbývajících 41,5 kilometru dokončí stavební firmy do roka. Přes zimu bude dálnice bez omezení průjezdná, další práce začnou na jaře. Všem řidičům děkuji za trpělivost,“ říká ministr dopravy Karel Havlíček.
Cílem finišujících prací na D1 je moderní dálnice splňující veškeré současné evropské požadavky na plynulost a bezpečnost provozu, ne pouhá oprava vozovky. Na zvolenou technologii cementobetonového krytu je od dodavatelů desetiletá záruka, bez větších oprav by měla vydržet 30 let.
Modernizace D1 začala v roce 2013. Úseky mezi Prahou a Brnem byly uvedeny do provozu v průběhu 70. let minulého století, a i nejnovější úseky mají za sebou přes 30 let provozu a jsou již tedy na konci plánované životnosti. Některé dálniční objekty (například mosty) byly realizovány již ve 30. letech minulého století.
Mohlo by vás zajímat: Hrozí omezení nabídky udržitelných finančních produktů?
Informace o modernizaci D1 najdete také na facebookové stránce Nová D1 nebo na www.novaD1.cz. Informace o provozu mohou řidiči zjistit na bezplatné lince 800 280 281. Aktuální dopravní informace jsou dostupné také na www.dopravniinfo.cz nebo například prostřednictvím map Googlu, Map.cz nebo navigace Waze, které využívají data Národního dopravního informačního centra ŘSD.
Opravy D1 u Prahy jsou téměř hotové
Výrazně se uleví řidičům projíždějícím po D1 u Prahy, a to o necelý měsíc dříve oproti plánu. O nadcházejícím víkendu bude v rámci projektu Oprava dálnice D1 od km 2,350 do km 11, 200 P a odpočívek Újezd u Průhonic L+P odstraněno zbývající provizorní dopravní opatření mezi km 5 až 9,5. Práce provádí EUROVIA CS pro ŘSD ČR.
„O víkendu 5. a 6. září budeme postupně odstraňovat provizorní dopravní opatření a doprava v místě se bude vracet do normálu. Do října budou v místě probíhat ještě dílčí drobné práce ve středním dělícím páse, které si vyžádají jen bodové omezení a snížení rychlosti v okolí prací. Pracovat budeme ještě na EXIT 2, kde bude po polovinách vyměněn povrch vozovky, ocelová svodidla a veřejné osvětlení a v polovině září dokončíme práce na odpočívce na 5. km směrem do Prahy,“ sdělila Iveta Štočková, tisková mluvčí EUROVIA CS.
Mohlo by vás zajímat: Globální ekonomický výhled: Druhá vlna pandemie v Evropě na dohled?
Opravy dálnice D1 v úseku km 2, 3 –12, 3 začaly v roce 2019, kdy proběhla část prací. Následně byly utlumeny přes zimní přestávku a v červnu se na místo vrátily. Došlo ke kompletní výměně povrchu vozovky, sanaci mostů, k opravě odvodnění, dílčím opravám podkladních vrstev, dopravního značení, protihlukových stěn a veřejného osvětlení. Práce zahrnovaly také postupně úpravy na dvou odpočívkách v místě (jedna je směrem na Brno byla opravena v roce 2019 a na druhá směrem do Prahy v roce 2020). Vše tak, aby byl průjezd místem komfortní, plynulý a hlavně bezpečný.
Práce postupně zasáhly také do přilehlých nájezdů a sjezdů z dálnice. Postupně byl vyměněn povrch na EXIT 2 vpravo a 6 a do října ještě probíhají práce na EXIT 2 Šeberov Opatov ve směru do Prahy, kde práce kvůli zachování provozu probíhají po polovinách. Práce na hlavní trase skončí o necelý měsíc dříve, než bylo původně plánováno. Dílčí dokončovací práce proběhnou za minimálního zásahu do provozu, kdy se bude na několika místech pracovat ve středním dělicím páse za vymezení dopravy v rychlých pruzích a snížení rychlosti v okolí prací.
Komentáře
Přidat komentář