Výše uvedená definice „preferencí udržitelnosti“ by měla být promítnuta do aktů v přenesené pravomoci vydaných na základě zmocnění v MiFID II[1], směrnici o distribuci pojištění (IDD)[2] a směrnici Solventnost II[3].
Mohlo by vás zajímat: Covid-19 a úmrtnost
V prohlášení se zdůrazňuje, že pojistitelé sice podporují záměr Evropské komise vytvořit robustní rámec pro investice, který by měl usnadnit přechod k udržitelnosti, ale současně mají vážné obavy, že nyní připravované návrhy budou ve skutečnosti omezovat přístup klientů k udržitelným financím, a to nadměrným limitováním škály produktů, jež jsou jim pojistitelé schopni nabídnout.
Problém je totiž v tom, že i když je návrh Evropské komise týkající se „preferencí udržitelnosti“ založen na kategoriích produktů vymezených v nařízení 2019/2088/EU o zveřejňování informací souvisejících s udržitelností v odvětví finančních služeb[4] (SFDR), tak navíc se pro tyto produkty doplňují další kritéria týkající se negativních (nepříznivých) dopadů a udržitelnosti investic, jež sice podporují charakteristiky udržitelnosti, ale neobsahují potřebný cíl udržitelnosti.
Mohlo by vás zajímat: Jakou strategii by měla pojišťovna zvolit pro 2. pololetí 2020?
To by mohlo vyústit do situace, že skupina udržitelných produktů, jež by mohly vyhovět přísným požadavkům stanoveným v nařízení SFDR, by nemohla být nabízena klientovi, který požádá o udržitelný produkt dle dodatečných kritérií, jež Evropská komise nyní hodlá navrhnout.
Tyto nově navrhované požadavky na způsobilé produkty nejsou konzistentní s SFDR, a proto by měly být z návrhu vypuštěny. Jinak by to negativně ovlivnilo schopnost finančního sektoru nabízet produkty, jež podporují a urychlují přechod k více udržitelné ekonomice.
[1] MiFID II - Směrnice 2014/65/EU o trzích finančních nástrojů; Nařízení 600/2014/EU o trzích finančních nástrojů
[2] Směrnice 2016/97/EU o distribuci pojištění
[3] Směrnice 2009/138/ES Solventnost II
[4] Sustainable Finance Disclosure Regulation (SFDR)
Komentáře
Přidat komentář