Amazon vstupuje jako zprostředkovatel na indický pojistný trh


			Amazon vstupuje jako zprostředkovatel na indický pojistný trh
27.9.2018 Spektrum, Zahraničí

Podle zprávy společnosti BloombergQuint vstupuje Amazon, který je lídrem globálního internetového prodeje, na indický pojistný trh. Na začátku by měl začít s prodejem životního pojištění, soukromého zdravotního pojištění a pojištění majetku.

Amazon už ale dávno není jen internetovým prodejcem, ale je i silnou technologickou firmou, která hledá podnikatelské možnosti v řadě jiných oborů, a to včetně pojišťovnictví. Například v posledních dvou letech se ve sdělovacích prostředcích několikrát objevily informace, že některé evropské pojišťovny uvažují o možné spolupráci se společností Amazon. V únoru 2018 zase přitáhla značnou pozornost zpráva, že známý investor Warren Buffett, Amazon a banka JP Morgan chtějí založit vlastní zdravotní pojišťovnu za účelem snížit náklady zdravotní péče pro svých 1,1 mil. zaměstnanců.  

Proto už není velkým překvapením, že Amazon nedávno požádal v Indii o zápis do registru společností, aby mohl zahájit činnost jako korporátní agent zprostředkovávající pojištění a poskytující další s pojištěním spojené služby. V Indii se má korporátním agentem na mysli pojišťovací zprostředkovatel, který je společností či korporací.[1]


Mohlo by vás zajímat: Pozor na peníze! Desetitisíce Čechů používá zavirovanou aplikaci


Pokud jde o indické pojišťovnictví, očekává se, že v roce 2020 by hrubé předepsané pojistné mohlo mít hodnotu cca 280 mld. USD.  Nicméně, celková pojištěnost, tedy poměr pojistného k hrubému domácímu produktu v běžných cenách zůstává nízká. V roce 2017 činila 3,7 % a za období od roku 2001 se zvýšila pouze o 1 %. 

Přesto analýza současné situace na indickém pojistném trhu ukazuje na značný prostor pro expanzi. Proto se na Indii, druhou nejlidnatější zemi na světě, zaměřují také jiné zvláště technologické společnosti. Například Flipkart krytá gigantem Walmart požádala o licenci k prodeji životního a majetkového pojištění a společnost Paytm podporovaná asijskými giganty Alibaba a Softbank již získala licenci jako korporátní agent.


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Pojištění v roce 2050


Společnost Amazon musí tudíž počítat v Indii s konkurencí. Z její příslušné komunikace se společností BloombergQuint vyplývá, že je rozhodnuta učinit vše k uspokojení potřeb klientů v oblasti pojištění a že si je vědoma, že musí nyní vstoupit rovněž do kontaktu s indickým Úřadem pro regulaci a rozvoj pojišťovnictví.

Společnost Amazon se ovšem orientuje na Indii i v jiných oblastech podnikání. Aktivně nabízí platební služby prostřednictvím Amazon Pay app. Na tomto trhu vystupovala v posledních dvou letech poměrně agresivně. Převzala například agregátora Tapzo, který byl úspěšným indickým start-upem. Dále investovala 22 mil. USD do firmy Capital Float poskytující digitálně půjčky a 12 mil. USD do digitálního pojišťovacího start-upu Acko. 


[1] Viz např. https://www.quora.com/What-is-the-difference-between-Individual-Agents-Corporate-agents-in-LIC-of-India.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články