Konference FINfest: Poradce vs. klient


			Konference FINfest: Poradce vs. klient
29.11.2018 Téma

Poradce vs. klient – na čem je takový vztah postaven a co je nejdůležitější? V čem může být poradce pro klienta přidanou hodnotou? Kde naopak vznikají největší chyby? Jaká je budoucnost vztahu poradce a klienta? Nahradí tento vztah roboti? Vydrží jen ty nejpevnější vazby nebo stále bude prostor pro každého, kdo “zkusí” obživu ve světě finančního poradenství? Jak vypadá “poradce snů”?  Na tato témata hledali odpovědi přední experti finančního trhu na konferenci FINfest v Konferenční centrum Cubex na pražském Pankráci.

Konference se tentokráte konala v nových prostorech Konferenčního centra Cubex na Pankráci, což celé události velmi pomohlo. Moderní a vzdušný prostor pojmul nejenom více návštěvníků, ale také bylo možné uspořádat více přednášek. K dispozici byly hned tři hlavní sály a dvě menší místnosti, ve kterých probíhaly workshopy.

Po úvodním slově organizátora konference Martina Viktory a zástupce generálního sponzora společnosti Swiss Life Select Karla Šulce přišla na řadu v prvním sále úvodní panelová diskuze. Vystoupili v ní Filip Duchoň, generální ředitel společnosti Fincentrum, Mojmír Urbánek, ředitel společnosti SAB servis, Petr Hrubý, statutární ředitel Broker Consulting, Zdeněk Sluka, zakladatel společnosti Broker Trust, Jiří Paták, spolumajitel společnosti Chytrý Honza a už zmíněný Karel Šulc.


Mohlo by vás zajímat: Pojištění pro případ sucha optikou Německa


Tato veskrze hvězdná sestava vrcholných manažerů a specialistů se v občas emotivní debatě zamýšlela na tím, co klient od poradce vlastně očekává – zdali komplexní péči, specializaci, finanční plán, exkluzivní produkty, služby mimo regulované finanční produkty nebo kupříkladu placené poradenství. Položili si také otázky, zda digitální nástroje, srovnávače, kalkulátory, sjednávače, roboti

budou brát poradcům nejen klienty, ale i práci. Nemohli vynechat také otázku vše zasahujících regulací. V tomto kontextu se ptali, zdali vývoj směřuje ke koncentraci trhu a zdali regulace podpoří „tradiční” MLM firmy na úkor “neznačkových” poolových organizací?  Nemohli také vynechat velmi zajímavé téma podzimní vlny akvizicí na trhu (Fincentrum, Swiss Life, Chytrý Honza, Viktor Hostinský).

Po tomto panelu následovala „Soutěž krásy – přehlídka nejlepších aplikací a vychytávek pro poradce“. Návštěvníci se seznámili s klientskou aplikací myPLANN, kterou představil Mojmír Urbánek ze SAB servis), elektronický srovnávač pojištění ukázal Jan Ondrášek z EUCS, sjednávač pojištění motorových vozidel CARkulka odprezentoval Štefan Tillinger z OK KLIENT,  ZETEO – objektivní srovnávač autopojištění uvedl Jaroslav Síkora ze společnosti CreaSoft, on-line nástroj pro sjednávání investic, zjednodušení práce a reportování klientům popsal Jiří Pech z firmy Broker Trust a ukázku sjednání exkluzivního produktu včetně všech podkladů a dokumentů do deseti minut bez jediného papíru připravil Marek Macura z M&M finance.


Mohlo by vás zajímat: VIG ve 3Q 2018: Předepsané pojistné vzrostlo o 2,9 % na 7,4 miliard €


Po obědové pauze přišla na řadu očekávaná panelová diskuze s podtitulem „Pojištění – kterým směrem se pohne trh?“. A v této velmi aktuální debatě, kterou moderoval generální ředitel společnosti INSIA Ivan Špirakus, vystoupili Ivana Ferová, ředitelka odboru Strukturovaný prodej z pojišťovny UNIQA, Tomáš Síkora, ředitel společnosti CreaSoft, Michal Korejs, člen představenstva AEGON, Štefan Tillinger, partner ve společnosti OK GROUP a OK KLIENT. Tito renomovaní specialisté se odvážně pustili do aktuálních témat, jako je například zákon o distribuci pojištění, investiční životní pojištění a “Rada”. Shodli se, že digitalizace práce poradců je nevyhnutelná, a vyjádřili své názory na nové hráče na trhu - Mutumutu, Simplea nebo Freesurance.

V hlavním sále se poté ještě odehrály dvě panelové diskuze, první se věnovala financování bydlení a hypotéky v novém čase. Druhá si vzala na paškál trendy v oblasti kolektivního investování. Ve vedlejších sálech probíhaly zároveň další velmi zajímavé přednášky a panely. S aktuální prezentací vystoupil Jiří Šindelář, předseda představenstva a výkonný ředitel ČASF, který popsal dopad regulatorních změn na poradce. Neméně podnětnou byla také například panelová diskuze na téma vzdělávání poradců. Další přednášky se soustředily například na alternativní investice, reality nebo obchodování na burze a nechyběly také náměty z oblasti obchodních dovedností a osobnostního rozvoje.

Zdroj: oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články