Konference: Oddálí se IDD? On-line, či off-line prodej?


			Konference: Oddálí se IDD? On-line, či off-line prodej?

Společnosti conforum uspořádala v hotelu Courtyard by Marriott Prague City odbornou konferenci, která, jak už název „Trendy v pojišťovnictví 2017“ napovídá, byla zaměřena na aktuální vývoj českého pojistného trhu. Účastnící konference se například dozvěděli, že se na evropské úrovni jedná o prodloužení termínu transpozice IDD.

Po slavnostním zahájení se úvodní prezentace chopil hlavní ekonom J&T Banky Petr Sklenář, který zasadil vývoj pojistného trhu do makroekonomických souvislostí. Zmínil také svůj názor, jak se výsledky voleb promítnout do fungování sektoru. 

„Ve volbách chybělo jasné ekonomické téma. Žádná ze stran v podstatě nepředstavila svůj pohled na hospodářskou politiku nebo jak chce měnit veřejné finance. Výsledek voleb tak nepřinesl žádný impulz, který by určoval budoucí směr hospodářství. Což je možná i štěstí a je jenom dobře, že se vláda moc do této oblasti nepletla a že se snažila jen o udržení stávajícího stavu. Daleko více bude hospodářství ovlivňovat vývoj našeho regionu,“ řekl Petr Sklenář.


Mohlo by vás zajímat: Povolební glosa Jaroslava Daňhela: Jedeme dál!


Následovala panelová diskuze, ve které vystoupili finanční ředitel České pojišťovny Petr Bohumský, CEO NN pojišťovny Jiří Čapek, ředitel produktového útvaru AEGON Michal Korejs a výkonný ředitel USF ČR Jiří Šindelář. Tématem debaty bylo – Klíčové výzvy současnosti a následujících let. „Když se bavíme o vývoji pojistného trhu, tak jsem pro následující dva až tři roky velkým optimistou. Lidé objektivně bohatnou, což je jasný signál i pro potenciální růst trhu. Odhaduji, že například životní pojištění poroste tempem tří až pěti procent,“ řekl Jiří Čapek. 

Vývoj trhu z jiného úhlu pohledu zhodnotil i Jiří Šindelář. „Optikou distributorů existují dvě hlavní témata. Prvním je restriktivní regulace finančního trhu. Druhé téma se pak týká způsobu distribuce produktů pro generaci X, Y a mileniálů, kde už dnes vidíme pomyslný souboj mezi on-line a off-line prodejem. Jsem přesvědčen, že v tomto kontextu bude off-line prodej v oblasti neživotního pojištění zasažen významně, otázkou pak zůstává, jak se bude vyvíjet prodej životního pojištění. Oproti počátečnímu nadšení, které ještě před dvěma lety z českých pojistitelů doslova sálalo, si realisticky myslím, že nejen životní pojištění, ale všechny komplexnější finanční produkty musí být pořádně klientovi vysvětleny. Zde on-line prodej živého člověka nenahradí.“


Mohlo by vás zajímat: Daň z obratu? Ondřej Martinek ke zdanění slovenského trhu


Směrnice, zákony, vyhlášky aneb aktuální a očekávané legislativní novinky v ČR. To bylo téma další přednášky, kterou odprezentoval Jiří Beran z Ministerstva financí ČR a ve které seznámil posluchače hlavně s vývojem směrnice IDD. Podstatná informace zazněla v závěru. „Transpozičním termínem pro evropskou regulaci IDD je 23. únor 2018. Už nyní je však jasné, že toto datum je ve vážném ohrožení. Hospodářský a měnový výbor Evropského parlamentu už dokonce usilovně jedná o prodloužení tohoto termínu. Konkrétní novinkou pak je, že tento výbor vyzval Evropskou komisi, aby odložila lhůtu do 1. října 2018. Těžko však v této chvíli říci, jak to dopadne, finální rozhodnutí bude výlučně na straně Komise. Na konci listopadu by pravděpodobně mělo být jasno,“ informoval Jiří Beran. 

Host ze Slovenska – vedoucí oddělení pojišťovnictví Ministerstva financí SR Dušan Katoňák – shrnul vývoj změny v aktuální slovenské legislativě. Přednáška se nejvíce týkala možného zdanění pojistného trhu našich sousedů. Následovala přednáška „Jednoduše digitální pojišťovna – konkurenční výhoda nebo nutnost“, kterou přednesl Jiří Koutník z úsek řízení projektů a IT Komerční pojišťovny. 

„Problémem současného pojišťovnictví je fakt, že mnohem více digitální inovací míří do vnitřních procesů pojišťoven než do výstupného portfolia nových produktů. Mám tím na myslí, že pojišťovny nemají problém implementovat politiku odchodu od papírové formy procesů, elektronického workflow, různých automatických systémů pro odpovídání, zkrátka dokáží si poradit s novinkami, které zefektivňují vnitřní systém. Proniknout na trh s nějakou digitální produktovou inovací je však už mnohem těžší a komplikovanější. Myslím si, že důvod je v konzervativním myšlení celého sektoru. A to je vždy velmi těžké změnit,“ řekl Jiří Koutník.


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Nesprávný čas i místo...


Velký ohlas vzbudila přednáška z oblasti opředené tajemstvím, která měla všeříkající název: Podvody, podvody a zase ty podvody. Přednášejícím byl Vojtěch Stavný, vedoucí bezpečnostního odboru Kooperativa pojišťovny. Ten velmi atraktivním způsobem popisoval současné trendy v oblasti páchání pojistného podvodu. 

„Evidujeme například případy, kdy zahraniční klienti přijedou k nám, pojistí se a pak jedou do své země „umřít“. My sice dostaneme do ruky originální doklady, které prokazují úmrtí daného člověka, skutečnost je však jiná. Například nedávno se nám podařilo ušetřit 4 miliony korun na občance jedné nejmenované východní země, která se u nás pojistila a která za tři měsíce poté odjela domů. No a tam na ni na zahradě u domku spadl drát vysokého napětí a naprosto ji zpopelnil. Měli jsme podezření, ale vypadalo to jako neřešitelný případ. Naštěstí nás napadlo podívat se na družicové snímky té nehody a zjistili jsme, že tam není ani ta zahrada a ani jakýkoli zdroj napětí,“ popisoval Vojtěch Stavný.


Mohlo by vás zajímat: Postřehy Evy Gmentové: Jsme vzdělaný národ?


Předposledním bodem této zajímavé konference byla panelová diskuze na téma – Distribuce v digitální realitě. V ní vystoupili Dušan Friedl ředitel digitální podpory prodeje z Broker Consulting, znovu odborník na tuto problematiku Jiří Šindelář z USF a Ondřej Vích, Digital strategy leader, AXA ČR. Panelisté vedli velmi zasvěcenou debatu nad klíčovými otázkami, zdali je současný distribuční model pojištění udržitelný, zdali převálcují nové business modely zažitý model distribuce nebo jaká bude budoucnost v kontextu on-line prodeje versus osobního kontaktu. Na závěr konference se pak ještě Robert Krátký, Client servis director, společnosti Renomia, podělil se svými zkušenostmi z oblasti posílení vztahů s klienty.

Zdroj: oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články