Podíl 45 % oslovených mladých lidí (počet dotázaných byl 1000 osob) uvedl, že první pojištění pro ně uzavřeli rodiče. 41 % z respondentů ke sjednání pojištění požádalo o pomoc rodinu. Jen 17 % si získalo informace samostatně a pak i samostatně jednalo směrem k uzavření smlouvy. 4 z 5 respondentů zastupujících generaci Z jsou „závislí“ na lidském hlasu: je jim jedno, zda osobně nebo telefonicky, ale rozhoduje to o tom, kde si pojištění uzavřou. 2 z 5 oslovených považují osobní kontakt za obzvláště důležitý.
Mohlo by vás zajímat: Šichtařová a Vavruša: Sociální lid žádá socialistický lynč
Poměr ceny a výkonu pořizovaného řešení je velmi významný pro 56 % respondentů, pro dalších 33 % je významný. Dalším významným faktorem je srozumitelnost produktů a dokumentace (například pojistných podmínek): tu považuje za velmi důležitou 49 % respondentů, resp. dalších 37 % za důležitou. Většina chce prostě mít hned jasno, co a jak je pojištěno, a pokud možno všemu rozumět.
„Kdo je mladý, chce především rychle pochopit, jaké pojištění se pro něj hodí a co je pojištěním kryto. Digitální služby hrají roli v situaci, kdy jde o to, aby zákazník co možná nejvíce vyřídil sám. Změna adresy, hlášení škody nebo sjednání termínu u lékaře – to všechno lze vyřešit on-line. Ale když se úplně prvotní kontakt odehrává jen digitálně, lidi do 30 let to odradí,“ shrnuje poznatky ze studie Wolff Graulich, partner ve společnosti Senacor.
Mohlo by vás zajímat: TOP 30 poisťovacích maklérov za rok 2020 na Slovensku podľa oPoisteni.sk
Mladí lidé se cítí být ponecháni svému osudu, a to i ze strany školy, i když jsou si vědomi, že se o své zabezpečení musí postarat. Mnozí pojistitelé se proto na ně obrací se svými nabídkami. Protože mladí se sice pohybují v digitálním světě s jistotou, ale neodváží se udělat správné rozhodnutí. „Přes vysokou úroveň digitalizace zůstává osobní, přímé jednání s pojišťovnou proto i do budoucna důležité,“ uzavírá Wolff Graulich z firmy Senacor.
Komentáře
Přidat komentář