Touto oblastí se zabývá Ulrike Götz, německá školitelka, koučka a designérka tréninků se sídlem v Dasingu v Bavorsku. Klade si přitom nejrůznější otázky, jako například jak jsou firmy připravené na to, když dojde na zvýšení hladiny moře a jejich sídlo nebo třeba produkce jsou v bezprostřední blízkosti moře ohroženy?
Mohlo by vás zajímat: Pojišťovna VZP vystupuje z České asociace pojišťoven
U nebezpečí souvisejících s udržitelností jde vedle rizik vyplývajících z nepříznivých událostí (například živelní katastrofy nebo jaderný incident) také o reputační, žalobní a regulatorní rizika. Ohroženo může být veřejné mínění o konkrétním subjektu. Je zapotřebí se okruhem těchto nebezpečí zabývat, identifikovat je a v nejlepším případě se jim i díky přípravě vyhnout. Podle Ulrike Götz je významný i příznivý fakt, že při udržitelných investicích se dokonce snižuje riziko kolísání hodnoty, takže volatilita je mírnější.
Zákonodárci přinášejí paralelně s tímto vývojem stále více regulací a opatření, aby mohli investoři lépe posoudit udržitelnost jednotlivých nástrojů a produktů. Plány udržitelných financí z dílny Evropské komise pro finanční branži obsahují i návrh expertízy pojišťovacích a finančních poradců. Tu by měli získat dalším vzděláváním a školením. Dokonce v obecném vzdělávacím procesu odborných investorů je k tématu už v Německu zakomponován první bod ke zkouškám.
Mohlo by vás zajímat: Inflace přehledně. Neukrajuje jen z úspor, ovlivňuje i pojištění nebo dluhy
Ulrike Götz současně připomíná, že u tématu udržitelnosti nejde jen o klimatickou změnu, tedy tzv. „zelené“ komponenty, nýbrž rovněž o sociální a společenské aspekty, tedy například férové pracovní podmínky nebo dodržování zásad udržitelnosti u dodavatelů. Dále se jedná o to, jak odpovědně je podnik veden. Například jaká opatření firma přijímá k tomu, aby zabránila korupci nebo jak jsou vázány odměny představenstva na dosažení cílů v oblasti udržitelnosti. Všechny tyto otázky nabývají na aktuálnosti a firmy se jimi musí zabývat a připravit se na ně, chtějí-li nadále jít s dobou a být věrohodné pro spotřebitele.
Komentáře
Přidat komentář