Předběžně dopočítané statistiky představil začátkem prosince německý spolkový úřad Destatis se sídlem ve Wiesbadenu. Od ledna do září 2022 přišlo o život na německých silnicích na 2 790 osob. Jde o podstatné navýšení proti letům 2020 a 2021. V prvním koronavirovém roce s lockdowny na ulicích v Německu skončil tragicky život 2 719 lidí, druhý koronavirový rok 2021 si vyžádal 2 562 obětí. Každý z těchto dvou výjimečných let nastavil nové historické minimum, přičemž statistiky sledují tuto hodnotu už od roku 1950. Příčina pozitivního vývoje je nasnadě: podle Spolkového úřadu pro motorismus (Kraftfahrt-Bundesamt) ujeli řidiči v Německu podstatně méně kilometrů než před pandemií a situace na komunikacích byla tak bezpečnější.
Mohlo by vás zajímat: Swiss Re: Vrací se globální pojistné po mírném poklesu opět k růstu?
Za rok 2022 stoupne i počet zraněných na silnici
Statistici počítají s tím, že i počet zraněných na německých silnicích v roce 2022 oproti roku 2021 vzroste o cca 9 %. V absolutních číslech to znamená meziročně plus 30 000 osob s újmou na zdraví na konečných cca 353 000 osob.
Také policie v roce 2022 úřadovala častěji, když zaregistrovala více než 2,4 milionu dopravních nehod, tedy asi o 4 % více než o rok dříve. Podíl nehod s újmou na zdraví by mohl činit asi 9 %, čili asi 283 000 případů. Počet událostí s majetkovou škodou (tzv. plechové škody) vzrostl meziročně o 2 % na 2,1 milionu nehod. Pro srovnání: v posledním předpandemickém roce 2019 registrovala německá policie necelých 2,7 milionu nehod, z nichž 300 000 se neobešlo bez zranění osob. Tragickou smrtí skončilo v roce 2019 v silničním provozu 3 046 osob.
Mohlo by vás zajímat: TOP 10 nejčtenějších článků na oPojištění.cz v roce 2022
Bezpečnost na silnicích se zlepšuje
Za uplynulých 50 let bylo v Německu realizováno hodně pro zlepšení bezpečnosti na silnicích. Ještě v roce 1972 při mnohem nižším průměrném nájezdu zemřelo při nehodách bezmála 20 100 osob. Spolková vláda si ve svém Programu dopravní bezpečnosti vytýčila cíl snížit počet smrtelných obětí v období 2021 až 2030 o 40 %.
Komentáře
Přidat komentář