Němci chtějí nakupovat on-line pojištění se slevou


			Němci chtějí nakupovat on-line pojištění se slevou
20.6.2019 Zahraničí

Internet jako prodejní kanál získává stále více na významu. Podle aktuální studie švýcarského výrobce software Adcubum si umí 69 % německých zákazníků představit, že sjednají pojištění kompletně on-line (loni to bylo 57 %). Nicméně je to vázáno na některé podmínky, které si s tím spojují.

Především 86 % dotázaných respondentů očekává, že kompletně on-line uzavřené pojištění dostanou za nižší cenu v porovnání s tím, které sjednávají osobně nebo telefonicky s pojišťovacím poradcem. Téměř stejný podíl dotázaných považují navíc za samozřejmé, že na jejich poptávky dostanou reakci i večer nebo o víkendu.

Zvláště u starší generace se ukazuje z výsledků studie myšlenka „on-line znamená výhodně“. Ve věkové skupině 55 plus tak uvažuje celých 91 % oslovených: k pojištění přes internet patří nižší pojistné. Ve věkové skupině 18 až 34 let je to „jen“ 79 %.


Mohlo by vás zajímat: GDV: Vzorové pojistné podmínky pro kybernetické pojištění


Současně neočekávají respondenti žádná omezení ve srovnání s klasicky sjednaným pojištěním: 85 % chce, aby se na jejich poptávkách a objednávkách rychle pracovalo hned i po večerech a o víkendech. Odpověď příští ráno nebo další pracovní den se považuje za pozdní. Kromě toho se u poskytovatelů pojištění předpokládá, že doba trvání bude flexibilnější a snadno přizpůsobitelnější než u klasických pojištění přes poradce.

Podíl klientů hledajících kompletní on-line sjednání pojištění dále roste. Do takové skupiny s aktivní on-line zkušeností patří letos už 70 % respondentů (loni 67 %). A podíl 13 % dotázaných si umí představit, že by sjednávali pojištění kompletně přes digitálního mluvícího asistenta. Zejména to platí pro pojištění auta, kde oslovení leckdy už důvěřují asistentům Alexa a Siri.


Mohlo by vás zajímat: Nárazové testy automobilů: Jak to probíhá?


Na druhou stranu se každý druhý německý respondent obává, že ho pojišťovna na základě osobních dat (například poloha, údaje o kondici, konzumním chování) může jako zákazníka vyhodit, rovnou odmítnout anebo od něj požadovat zcela přemrštěné pojistné.

„Očekávání spojovaná klienty s on-line uzavřeným pojištěním jsou vysoká. Ochota zákazníků sjednat si pojištění na pár kliků na internetu má vazbu na jejich představu, že za své peníze dostanou větší protihodnotu,“ komentoval závěry studie Michael Süß, šéf společnosti Adcubum Deutschland.

Zdroj: Adcubum

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články