Německé pojišťovny se obávají více on-line konkurence než nízkých úroků


			Německé pojišťovny se obávají více on-line konkurence než nízkých úroků
20.9.2019 Zahraničí

Podle aktuální německé ankety se bojí zdejší pojistitelé nejvíce on-line konkurentů. Starost jim dělají větší než dlouhodobě nízké úrokové sazby.  O vítězi této bitvy rozhodne ten, kdo bude mít k dispozici ten správný software.

Německé pojišťovny se třesou před digitální konkurencí. K tomuto závěru dospěla studie vyhotovená pro výrobce software Camunda a uskutečněná mezi členy vedení pojišťoven. Největší starosti mají z přímého pojištění, které lze sjednat jednoduše on-line. 77 % manažerů vysvětluje tlak tím, že tato forma nejvíce ukrajuje z vlastních výnosů. ¾ respondentů hodnotí čisté on-line pojištění jako „hrozbu“. Podle zadavatelů analýzy považují pojišťovny digitální rizika jako vyšší než ta spojená s dlouhodobě nízkými úrokovými sazbami.

Nová rizika pro pojistitele pramení i z krytí, která počítají s krátkou smluvní dobou nebo mohou být spontánně klientem ukončena. Podle studie se 7 z 10 oslovených vrcholových pracovníků pojišťoven obává, že může ztratit zákazníky i prostřednictvím tarifů, které lze měnit ze dne na den a pak opět vypovědět. Sazby „podle potřeby“ nebo krátkodobé sazby jsou nebezpečné pro 69 % respondentů, protože ohrožují vlastní obrat. Bezmála dvě třetiny (65 %) vycházejí z toho, že se pojištění zakoupené přes aplikaci může ukázat jako problematické, a to ještě více než tarify závislé na chování zákazníka.


Mohlo by vás zajímat: AIG stoupl čistý zisk a Zurich zabodoval kombinovanou kvótou


Stále více spotřebitelů bude nacházet vhodné tarify i bez poradenství. Alespoň podle mínění Jakoba Freunda, CEO společnosti Camunda. To by významně pozměnilo dosavadní rozhodovací proces při pořizování pojistné ochrany. „O nejlepším zákaznickém zážitku rozhoduje ten nejlepší software. Čím je ten lepší, tím dříve si může zákazník oddychnout, že nemilé téma pojištění je vyřízené.“

Pro to musí pojišťovny ještě mnohé vykonat. 89 % manažerů očekává od IT, že řešení budou snadno srozumitelná a přehledná. Pro 88 % respondentů musí být nové produkty vytvořeny spíše vlastním software, jenž bude lépe reagovat na individuální přání. Jako problém vidí často příliš zkostnatěle nastavené cykly svých řešení. 83 % dotázaných požaduje, aby mohli jednat pružněji. Také je potřebné, aby části jednotlivých programů bylo pokud možno bez dodatečných nákladů adaptovat a přizpůsobit aktuálním požadavkům.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články