Pojišťovna Zurich uvolnila v centrále dress code: Džíny povoleny!


			Pojišťovna Zurich uvolnila v centrále dress code: Džíny povoleny!
28.8.2020 Zahraničí

Trochu jednotvárný a konzervativní image v oblékání je, zdá se, nyní už minulostí. Zaprášená pravidla se mění, móda se dostává ke slovu i ve velmi tradičním Německu. Už pár let trvá trend odkládání kravat u manažerů pojišťoven. A nyní je na dohled mnohem větší uvolnění: V centrále pojišťovny Zurich jsou nyní povoleny i džíny.

„Nahoře bez“, tedy míněno bez dříve neodmyslitelné kravaty, se prosadilo nejdříve, a tím to celé začalo. Jako první se v Německu údajně prezentovalo vedení pojišťovny W&W na webu bez tohoto upnutého doplňku. A to se psal rok 2016. V dnešní době zcela běžný jev nejen při interních obchodních nebo provozních schůzkách. Také při veřejných vystoupeních, jak to stále častěji dokazují například šéf Allianz Oliver Bäte, popřípadě nejvyšší manažer Siemensu Joe Kaeser nebo CEO Daimleru Ola Källenius. Podle stylistky Stefanie Diller je vývoj pochopitelný. „Kdo chce vyvrátit svět ze starých pantů, musí být sám inovativní. A k tomu potřebuje odvahu a sílu, nikoli kravatu,“ říká k tomuto jevu.


Mohlo by vás zajímat: ČBA: Češi si zvykli na elektronické bankovnictví


Typické hodnoty pojišťovacího odvětví, jako je střízlivost, kontinuita a jistota se doposud spojovaly lépe právě s kravatami a obleky, nicméně v digitální době je třeba myslet na mladou cílovou skupinu. A směrem k ní je lepší vystupovat jinak. Protože mladí lidé se už nenechají tak snadno svázat nebo omezit. Ve formálním oděvu se zkrátka necítí a považují ho za přehnaný. Naopak mají důvěru v někoho, kdo před ně předstoupí v džínách a se třídenním strništěm na tváři.

Šéf pojišťovny Allianz k tomuto vývoji dodává: „V našem měnícím se pracovním světě, kde se požaduje stále více agilní a inovativní přístup, ztrácí formální prezentace viditelně na významu.“ Zanechání kravaty ve skříni byla první a nejsnazší forma odbourávání formalit. Ředitel pojišťovny Zurich, jehož mimochodem málokdo viděl bez vázanky, nyní pokročil v instrukcích pro dress code v centrále ještě dál a schválil jako vhodný oděv džíny. Návrat z dlouhodobého home office po karanténě v důsledku pandemie bude tak pro zaměstnance výrazně pohodlnější.


Mohlo by vás zajímat: Euler Hermes: V ČR se očekává 33% nárůst platební neschopnosti


Oděvní obchod strádá

Už po finanční krizi v roce 2008 prodej klasické pánské módy znatelně oslabil. A tento trend trvá, protože už se nikdy nevzpamatoval na předkrizovou úroveň. K tomu teď přibylo několik měsíců režimu home office a odpadla spousta svateb. Mnozí obchodníci tak zažívají existenční problémy. Například oděvní dům Brooks Brothers, jenž se pyšnil tím, že oblékal Kennedyho, Obamu nebo Trumpa, už vyhlásil insolvenci. Aktuální trend Casual-Look, tedy ležérní každodenní styl, začínal vládnout už před covidem-19 a karanténa mu zjevně nahrála. Samozřejmě pravý business dress code nezanikne. Jen ho už nebudeme potkávat tak často a stane se spíše výjimečným. Postupně i v odvětví pojišťovnictví, jak ukazují uvedené příklady.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články