Rarita: Americkému srovnávači Selectquote se povedl vstup na burzu


			Rarita: Americkému srovnávači Selectquote se povedl vstup na burzu
24.6.2020 Zahraničí

Americké pojištění má jedno specifikum. Zatímco na všech ostatních vyspělých trzích ve světě jsou srovnávací portály už plně etablovány, ty americké za nimi pokulhávají. Přitom poslední příklad ukazuje, že i tam jde o profitabilní obchodní model. Přesvědčila se o tom firma Selectquote.

Ta si troufla na burzu uprostřed koronavirové krize. Její emisní cena byla 20 USD za akcii. A tu dokázala velmi rychle vyšroubovat na kurz o 40 % příznivější.

Uprostřed období, kdy po světě řádil covid a státy měly plné ruce práce s bojem proti němu, včetně vyprazdňování rezerv, byl vstup na burzu jednoznačně riskantním počinem. Nicméně společnosti Selectquote se vyplatil. Na newyorské burze už posbírala 360 milionů USD a její hodnota se nyní odhaduje na přibližně 4 miliardy USD. Největší zájem byl ze strany Credit Suissse, Morgan Stanley, Evercore ISI a RCB Capital Markets – tedy opravdových harcovníků finančního trhu.


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Za pojišťovnictví korektní!


Selectquote srovnává produkty mimo jiné z odvětví životního pojištění, pojištění aut, domácnosti nebo obytných domů. Nabídky sbírá od pojišťoven v USA, jako jsou AIG, Prudential nebo Liberty Mutual.

CEO společnosti Selectquote komentoval situaci okolo koronaviru ve spojení s pojištěním takto: „Během pandemie jsou sazby zčásti příznivější, takže zákazníci potřebují mít aktuální přehled o cenách. Nicméně nikdo teď nechtěl ve svém domě pojišťovacího zprostředkovatele. Lidé upřednostňují vyhledání nabídky pojištění raději on-line nebo po telefonu. V tom vidíme silný trend i do budoucna.“


Mohlo by vás zajímat: Pozor na zákeřné kyberútoky v době pandemie a práce z domova


Během koronavirové krize se obvyklý režim vstupů na burzu v Americe změnil. IPO zahájily převážně biotechnické firmy. Experti nicméně tento vývoj kritizovali, že společnosti zaměřené na výrobu léčiv a přípravků pro zdraví jen využily situace a peníze budou často bezvýsledně vyhozené.

Naproti tomu Selectquote je plně funkční obchodní model. Firma sídlící v americkém státě Kansas nahospodařila v loňském roce čistý tisk ve výši 72,6 milionu USD (o rok předtím 34,9 milionu). Její roční obrat v uplynulém roce činil 337,5 milionu USD a meziročně se zvedl o více než 44 %.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články