Německo: On-line pojistných smluv zvolna přibývá


			Německo: On-line pojistných smluv zvolna přibývá
22.6.2020 Zahraničí

Pojistných smluv sjednaných po internetu v Německu je stále více. Platí to ale hlavně pro „snadná“ pojištění, jako jsou smlouvy na auta, doplňkové zdravotní pojištění, občanskou odpovědnost, domácnosti nebo pojištění právní ochrany. V těchto druzích je už uzavíráno asi 20 až 32 % on-line přímo na srovnávačích.

V posledních 2 letech bylo 23 % pojištění realizováno on-line. Ovšem stále hraje hlavní roli v rozhodování o výběru prodejního kanálu komplexita a náročnost příslušného produktu. Ve čtyřech pětinách případů by tak ale lidé raději stále vyhledali poradce nebo pobočku pojistitele, aby sjednali své smlouvy. Na druhém místě podle preferovaného způsobu uzavření pojištění je se 71 % návštěva „pojišťováka“ doma, i když tato volba v průběhu času ztrácí atraktivitu (2009: ještě 84 %). Tyto závěry vyplynuly z klientského monitoru obchodních cest společnosti Sirius Campus uskutečněného loni na vzorku 7563 oslovených.

Teprve pozice tři a čtyři patří podle studie makléřům (51 %) a bankovním poradcům (43 %). Připravenost samostatně sjednat pojištění on-line přímo na webu pojišťovny nebo na srovnávači dosáhla v loňském roce úrovně 41 % respondentů, což odpovídalo 5. místu mezi obchodními kanály. V desetiletém srovnání jde současně prakticky o zdvojnásobení ochoty (2009: 24 %) a tedy zřejmý silný trend.


Mohlo by vás zajímat: Glosa Jaroslava Daňhela: Jak se změní pojišťovnictví v době koronavirové?


Akceptace pojišťovacího poradce zůstává konstantní napříč všemi věkovými skupinami. Připravenost sjednat pojištění on-line je podle studie nejvyšší ve skupině respondentů do 40 let (54 %) a s rostoucím stářím pak kontinuálně klesá. Nicméně všechna tato data se týkají stupně přijetí a teoretických preferencí různých kanálů k uzavření pojištění. Nevypovídá nic o skutečném způsobu sjednávání smluv v praxi podle věkových skupin.

„Zjevně z výsledků vyplývá, že očekávání mladých lidí vzhledem k on-line sjednávání pojištění nebyla nebo nejsou naplněna, takže se raději obrací na klasické zástupce pojišťoven. Anebo naopak: Pojišťovací poradce či zprostředkovatel umí klienta obsloužit se zřetelem na jeho zájmy individuálně lépe než on-line nabídka,“ shrnul závěry studie Oliver Gaedeke, zakladatel a jednatel společnosti Sirius Campus.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články