Ombudsman pro oblast pojišťovnictví Wilhelm Schluckebier loni registrovat přesně 15907 stížností na postup pojišťoven, zatímco o rok dříve to bylo ještě 18344 reklamací. Z loni došlých podání ombudsman odmítl 3212 z nich jako nepřípustná; u zprostředkovatelů potkal stejný osud 104 stížností. Ze zbývajících ukončených případů bylo vedeno 11916 reklamací proti pojišťovnám a 331 proti zprostředkovatelům. Pro porovnání: v předchozím roce 2021 byly oba segmenty zastoupeny četněji: 13172, resp. 560 stížností.
Mohlo by vás zajímat: Jak funguje turecký pojišťovací pool pro případ katastrof?
Nejčastěji se kauzy týkaly podle aktuální zprávy o činnosti ombudsmana oblasti životního pojištění (3 963 stížností), za níž se řadilo pojištění právní ochrany (3 566) a pojištění nemovitostí (2 285). V pojištění aut bylo zastoupení havarijního pojištění a povinného ručení relativně vyrovnané (1 559 stížností versus 1 428 stížností). U zprostředkovatelů dominuje v reklamacích oblast pojištění nemovitostí (232 případů), životní pojištění (61) a pojištění domácnosti (31).
Mohlo by vás zajímat: AČPM bojuje za makléře v Bruselu. Omezení provizí je špatné rozhodnutí!
Spolkový svaz německých obchodníků v pojišťovnictví (BVK) je s takovou statistikou spokojen, ostatně podobně jako v jiných letech. „Ve vztahu k milionům zprostředkovaných pojistných smluv je kvóta stížností mimořádně nepatrná, v řádu promile. Dokumentuje zcela jasně naši orientaci na zákazníka, férový a čestný výkon našeho povolání a také plnění našeho sociálně-politické poslání v zabezpečení populace. S tímto pozadím nemůžeme souhlasit se současnou debatou o možném zákazu výplaty provizí. Velmi nízké počty reklamací ukazují, že kvalita poradenských služeb není závislá na formě a výši odměny,“ komentoval tyto závěry prezident BVK Michael H. Heinz.
Komentáře
Přidat komentář